vi

Alla inlägg under november 2010

Av vi - 22 november 2010 19:23

Hello!


Jag och Filip är tillbaka efter en skön helg i Falkenberg. Maja lämnades hos mormor och morfar i fredags och vi körde själva iväg. Två nätter på hotell, me frukost, middag och allt det där.

Det var såå skönt att bara va. Göra vad man känner för och mest av allt bara ligga och slappa. Vi hade nog lite att ta igen för vi blev genast såå trötta. Vi hann med lite shopping och bad också men mest slappa, slappa och slappa.

På söndagen åkte vi hemåt igen och saknade Maja så. Stort tack för hjälpen och att ni sparkade oss i baken. Kram



Av vi - 14 november 2010 18:54

Veckan har varit lite dryg. Jag har varit krasslig i näsa o hals. Man blir så trött så trött och detta ovanpå det andra. Ja ja, bara att bita ihop. Det går ju över.


FREDAG: I fredags hämtade Maja och Filip mig på jobbet. Vi stack hem och åt god middag. Maja var väldigt trött och soomnade snabbt. Vi hade hyrt film som vi skulle se. DVD:n lade av men som tur har vi ju nu en tv till så vi kröp ner i sängen och kollade vidare....ett tag. Maja vaknade och gallskrek. Hon hade så ont så ont i sött öra. Hon fick nässpray och alvedon. Såå trött hon var och varje gång hon "ramlade" bakåt för att somna in så gallskrek hon igen. Lilla stackaren.

Någon timme senare somnade hon dock helt färdig. Vill INTE ha en utdragen öroninflammation!


LÖRDAG: I lördags vaknade hon pigg som en lärka. Alla symptom borta och antagligen hade trumhinnan spruckit av sig själv och allt var över. Skönt att det gick så snabbt!

Jag körde och lånade möbler hos Fribergs (stort tack) och sedan stack Filip iväg för att införskaffa det sista till vårt cykelskjul.


Bror Martin kom hit med allt sitt pick o pack. Det var inte lite grejer det! Det var dags för fotografering igen. Det flöt på bra och Maja tyckte det var skoj med folk här hemma som skulle fotograferas.

Sist men inte minst var det Majas tur. Då var hon både hungrig, trött och less på vardagsrummet. Vi kämpade och nog fick vi några toppenbilder på henne. Ni får se när de är klara.....den som väntar på något gott ;) Hoppas de andra också blev nöjda med sina fotograferingar.


När fotograferingen var klar stack MAja på barnkalas. Tilde fyllde 3 år. Maja var där själv, stor som hon är :) Kul hade hon haft och vi fick höra redogörelsen sedan.


Inte nog med det denna händelserika dag. På kvällen skulle vi och Fribergs hem till MArcus och Frida. Det blev god mat, barn som somnade lätt och sedan lite sällskapsspel. Inte vann jag något av det men men.... Tack för en trevlig kväll!


    

    


SÖNDAG: Idag söndag åkte Maja till farmor och farfar. Jag och Filip byggde klart cykelskjulet. Nu fattas bara färg och hängränna. Gött! Filip åkte till sina föräldrar och firade lite fars dag. Jag åkte till mina föräldrar och firade fars dag jag också. Maja kom en timme på slutet och lekte med oss.


Nu ska vi slappa och se klart filmen vi påbörjade i fredags.....vad var det nu den handlade om ? :)

Av vi - 7 november 2010 08:31

Beklagar att det inte bloggas så mycket. Dels så är min mobilkamera paj och vanliga kameran glömmer jag alltid och dels pallar jag inte. Men nu ska jag rapportera lite.

Nu har det varit ett litet minilov. Höstlov kallas det. Jag jobbade fram till onsdag lunch sedan övergav jag stället och åkte hem till mina föräldrar. Där väntade en toppad Maja tillsammans med sina kusiner Ebba och Ida. Vi hade planerat att åka och bada. Vilket vi gjorde. Det var jag och mor tillsammans med de tre tjejerna. Såå kul de hade!!


  


På kvällen blev de middag tillsammans. Gott men såååå trött jag var. Åkte hem tidigt och kom tidigt i säng.


I torsdags startade vi ett litet byggprojekt. Cykelskjul. När vi kommit ut kom bror Martin och Ida hit. Vi stack till bygghandeln och införskaffade delar av det vi behövde och sedan satte vi igång. Kul att bygga med bror, omväxling förnöjer. Tack för hjälpen. Vi fick upp stommen och fick den avvägd och förankrad. Två timmar bara. GÖtt!

Jag stack sedan och slappade 2 timmar i frisörstolen. Skönt!

När jag kom hem kom Hanna, Tilde och Mille förbi och lekte en timme eller två.



I fredags stack Filip till TYskland för att handla_____. Jag och Maja gick ut vid sju och jobbade på cykelskjulet. Så kul att jobba med henne. Vi satte alla ribborna ut mot gatan. Hon fixade och hjälpte mig. Var min hantlangare, toppen! Brudar kan :)


  


Vi vilade lite i soffan och stack sedan till stan. Bjöd ut mor på lunch o stack sedan vidare några mil för julklappsshopping. Maja begrep inget, hade fullt upp med en dockvagn medans jag lavade upp ena klappen efter den andra i vagnen, betalade och så var det klart. Kanon! Tack för sällskapet mor!



Igår var vi ute och tänkte fortsätta lite på cykelskjulet. Det började ösa så vi gick in igen. Slappade framför tv:n ooch hade det gött istället.

Tog sedan en sväng till stan. Köpte tv till vårt sovrum bl..a. Jag tog en väldigt snabb tur på stan när Filip och MAja var hos farbror Mårten. Blev nåt plagg till kvällen.

Väl hemma sov jag en sväng, gällde ju att ladda.

En snickartur ut blev det sedan. Fint väder och medans Maja lekte med William och Peter och Filip vandrade runt kvarteret hann jag sätta lite ribbor mot garaget.

Gymnasiekompis Carro och Jannike kom förbi!? Va paff jag blev! Kul att ni tittade hit.

Jag fick sedan bege mig in för att fixa iordning mig. En timme senare kom Annica, Helena, Sandra och Carina förbi på lite förkväll.


  


När vi skulle sticka så satte jag handväskan på uppfarten!! Fan va B. I godan ro körde vi till stan och kvar stod den ensam.

Vi kom fram till stans köttställe och där mötte vi upp de andra. Totalt 10 tjejer var vi som skulle och se Ladies night.


  

  

  

Tackar Annica som betalde min mat, Helena som netalde garderoben och Jenny som planerat och fixat kvällen på arenan. Tack tack!!


Idag blev det uppställning av nya tv:n i sovrummet. Sedan iväg till arenan igen... Brunch med svärföräldrarna och sedan promenix och lek i parken.


  

  

  

  


Vi kom hem och slappade. Mina föräldrar kom sedan förbi så jag slängde ihop lite bullar och så fikade vi. Filip sprang en runda och vi andra gick ut på tomten för lite kylig friskluft. Nu väntar en ny vecka, får se vad den har att erbjuda.....

Ovido - Quiz & Flashcards