vi

Alla inlägg under november 2011

Av vi - 29 november 2011 15:26

Jag tänkte lite. Läste sedan en blogg av en tänkare. Intressanta tankar. Jag tänkte lite till. Kom fram till att det finns en fördel men tre nackdelar med att blogga. Vi beslutade sedan att sluta blogga. Vi tar en bloggpaus o får se hur länge den varar.....

Av vi - 28 november 2011 20:11

Maja bestämde med två tjejer idag. Vem har sagt att tjejer inte kan leka tre?


 


Astrid åkte på simskola och tjejerna fick sällskap av lillebror Mille. Det pysslades vid köksbordet med julmusik från högtalarna. Ser ni mitt desperata försök till julstämning? Gardinerna kostade 70 kr och tog 30 min att göra. Julstämning blev det men passar till det andra gör det inte men men.....I december månad är julstämning prio nummer ett.


 


Bestämdes att vi skulle käka middag med Fribergs. Kvinnor och barn var ju redan här och männen samkörde från stan. Homemade pizza, yummie! Trevligt och avslappnat så här en måndagskväll.


   

Av vi - 27 november 2011 21:01

Taggad var Maja när vi lämnade huset för att åka till hennes uppvisning. Med knut i håret, trasig vit klänning och stort halsband var likheten med Wilma i Flintstones slående ;)


 


Läktarna var fulla men Maja var lugn, lugnare än sin mamma. Först intåg, sedan uppvisning av sin redskapsbana. När alla hade gjort sina framträdande var det dags för finaldansen. Kul att se Maja så modig och oberörd av uppståndelsen.


           


Kusin Ida som var med på uppvisningen följde med hem på lek. Bror Martin kom också och käkade middag med oss. Synd att ni inte bor närmare...


 



Av vi - 27 november 2011 20:53

Första advent här. Känslan har inte riktigt infunnit sig. Kanske beror det på temperaturen, idag 10 grader. Får fortsätta med ljusslingor och dylikt så kanske det kommer....


 


Tog en vända på gymmet efer frukost. Skulle, efter antal veckor med lågintensivträning och mage, återgå till andra träningen. Shit va man tappar! Fick verkligen slita och orkade inte köra de vikter jag körde sist. Taggad till max igen!


 






Av vi - 26 november 2011 16:55

Massor av lek för Maja hemma hos mormor o morfar som passar kusin Ida. Ellen fick följa med oss till stan för att införskaffa alla småpaket till julkalendern. Ellen var lika glad för det, fick ju ny jacka.


  


Eftermiddagsmys i nystädat hus.  Jag adventspyntade och Maja körde all in. Pynt av egen minigran.


 


Underbar kväll med mojjitos (eh stavning osäker....är det rätt Jeppas****?)


     

Av vi - 22 november 2011 09:48

Jag har knappt en timmes paus på dagen. Det är när Ellen sover och Maja är på dagis. Oftast jobbar jag då. Idag skulle jag göra en spellista på spotify till klassens julspel samt en powerpoint presentation. Spotify va bara tillgängligt offline och vi hade inte powerpoint på denna datorn. Grr! Där rök chansen för dagens arbete. Känner mig stressad över denna trivselkväll, massor som ska fixas och inte en enda krona man får betalt.

Av vi - 21 november 2011 20:34

En dimmig och gråtrist måndag. Blir glad av mina nya blommor som står lite överallt och helt enkelt bara gör allt så fräscht. Blommorna fick jag av alla trevliga vänner i lördags, fastän man inte fick ha något med sig grrrrr


       


Har gått i myskläder HELA dagen. Bakade goda scones till mellisen med Maja och hennes kompis. De ville inte ha , typiskt.....Där fick jag.


   


Maja som bara önskat sig cykelhjälm, Kittyfilm och pärlor har inte brytt sig om alla leksakstidningar som hamnat i brevlådan i dessa dagar. Jag tänkte vi kunde kolla i dem tillsammans och kanske hitta något mer hon skulle vilja ha....Hur dum får man va? En timme senare och typ drygt 5000kr "fattigare" stänger vi tredje katalogen och skall försöka sova. (Det var också grymt dumt av mig, innan läggdags) Maja vill "bara" lägga till lite mer saker på listan, diskutera hur vi kan möblera hennes rum så att de nya dockgungorna och dock-scootern får plats ?! Hon är också fundersam över hur Skorpan kommer komma överens med nya leksakskatten som leker, spinner och fräser. Kommer fram till att vi nog får bygga ett minihus till nya leksakskatten och visar var det kan placeras....Shit, vad har jag gett mig in på. Tänker tillbaka på cykelhjälmen, Kittyfilmen och pärlorna och önskar mig tillbaka 2 timmar.

Av vi - 20 november 2011 18:51

Vaknade lite tunga i huvudet idag ;) Det var det värt. Röjde upp här hemma och hämtade barnen till lunch. Fick lunch hos mina föräldrar, satt fint det också.

Stort tack till farmor o farfar och mormor o morfar för barnpassningen !! Kram


Väl hemma var det full fart. Phu! Konstruktionslek och gympa....

 

 

Nu är det kvällis och nattning och det ska bli såå skönt. He he

Ovido - Quiz & Flashcards