vi

Alla inlägg under maj 2010

Av vi - 30 maj 2010 19:23

Helgen började med att vi firade mors dag. Det var en dag tidigt men eftersom jag spanat in vädret och det skulle vara fint en dag och regnigt en dag så tyckte jag vi kunde byta dag.


Efter att vi städat huset här hemma stack jag och mor iväg. Blev en fin bukett liljekonvalj i minneslunden till mormor. Vi körde sedan vidare till Haväng där vi strosade rundor och åt lite picnic jag haft med till oss. En snabbis inom Kivik för att sedan komma fram till Simrishamn. Mysigt att strosa med mor bland gatora och höra henne berätta lite om gammelmormors hus och vad mor gjorde när hon var liten.


    

      


Det blev lite shopping och sedan god låååånglunch. Lagom sömniga körde vi hem igen. Tack för en fin dag mor. Älskar dig!


Väl hemma igen sken solen och det blev en underbar kväll med grillat. Maja fiskade massor med sitt nya fiskespö hon fått av mormor. Bättre fiskare än sin pappa redan ;)


SÖNDAG:

  


Idag sken inte solen, precis som väntat. Vi gick ut i trädgården. Filip städade bilen inne och ute och jag målade utemöbler. Maja strosade rundor.

William kom in en stund och lekte med Maja.


    




Det blev dags för lite lunch och en god middagslur på det. En söndag då man får en tupplur i soffan efter lunch är gött.

Jag började sedan måla här inne. Ja...jag är inte som alla andra. Tröttnade på hur här såg ut och det behövdes fräschas upp efter diverse kattmatsfläckar och tuschpennsstreck på väggarna.


Vi handlade sedan inför veckan och stannade till hos mina föräldrar där vi bjöds på monsterfika. Mätta stack vi hem. Mormor o morfar kom efter för att cykla en sväng med Maja.

Självklart utnyttjade vi tiden. Filip gjorde middag och jag målade igen.

Nu sitter vi här i soffan och bara tar det lugnt. Kvällar är sköna. Bör nog jobba lite inför imorgon i och för sig, får se hur det blir med det.


Bye


Av vi - 29 maj 2010 07:53

På lediga fredagen igår sken solen!! Gäller att passa på. Maja och jag skulle ut på en långpromenad och frågade Tilde, Mille och Hanna om de ville hänga på. Vi styrde kosan mot stranden. Kläder på men skönt va det i solen.


  

      


Vinden vände och det blev kyligare. Vi gick hem till  dem för att steka lite pannkakor. Mums med lunch. Maja somnade gott i vagnen hem och jag sussa sött en liten stund i soffan. Regnade gjorde det vid det här laget. Det blev till att tvätta, betala räkningar och sådant kul ;)


Vi promenixade sedan bort till Anna och Elsa på en liten fika. De skulle överta våra babyvakter.

Filip kom och hämtade oss så stack vi till stan. Skönt att gå en sväng där på fredagen och känna att det är helg. Blev badbyxor till Maja, leggings och strandskor. Som vanligt inget till oss. Får kolla kläder till mig själv någon kväll när jag är själv. Den 11:e är det ju skolavslutning, min 30års dag och student på kvällen. Behöver något somrigt och tjusigt till den dagen.



Av vi - 23 maj 2010 20:40

Idag spelade Filip tennis imorse och efter det fick jag jobba lite. Sedan kom Filips föräldrar på besök. Med sig hade de en sommarbasgarderob till Maja med linnen, t-shirts o leggings. Stort tack!!


(här skulle bilden suttit på all kläder men error när jag skulle ladda in den)


Jag åkte till ett proppfullt solhaga och inhandlade de sista blommorna till utekrukorna. Svängde inom ICA för att köpa lite grillgrejer.


14.00 cyklade vi ner till stranden för att ha det gött. Vi hade bjudit in våra vänner till grill o brännboll. Solen som innan hade varit framme hade försvunnit. Det blåste lite men vi hittade ett bra ställe i lä att grilla. Gott och trevligt. Tiden gick o det blev finare och finare väder. Brännbollsmatchen förlorades tyvärr av mitt lag men får väl gratta motståndarna. Tack alla som ville joina oss på stranden idag!


                  


När vi kom hem planterade jag blommor o Filip klippte gräset. Maja ville ta ett dopp i båten när vi kom hem från stranden.


  

Av vi - 22 maj 2010 21:42

Igår fredag såg det ut att bli lite trist väder, men det sprack upp. Vi softade i trädgården Maja och jag. Helt perfekt lagom till Majas middagslur blev det strålande sol så jag hoppade i bikinin och slängde mig i solstolen. Gött!!


  


På eftermiddagen var det dags för det efterlängtade besöket på badhuset tillsamman med Tilde och Hanna.


  

  


Idag blev det lite träning för Filip, jag målade utemöbler och sedan tog vi en lång promenad bl.a till byn. Vi kollade i affärer, strosade och inhandlade kusin Idas födelsedagspresent.

Tillsamman med mormor o morfar styrde vi kosan till bror min på andra kusten. Kusin Ida fyllde 3 år. GRATTIS! Solen strålade och det var ett underbart kalas ute i det gröna. Maja hade toppenkul och somnade gott i bilen hem.


                

Av vi - 20 maj 2010 21:10

Igår var jag, mor o Maja hemom Gunnar för jag skulle flytta hans digitalbox så han skulle kunna kolla från sin säng istället. Det gick kanon och nu sitter han som en kung och kan kolla 2-3 fotbollsmatcher i rad. Fick med mig hemmagjord god rabarbersoppa. Mums!


  


När vi kom hem var Hanna, Mille och Tilde här. Tjejerna cyklade rundor på varandras cyklar och vi bestämde att vi ska åka och bada imorgon. Ska bli kul. Maja längtar redan. Tog på sig baddräkt imorse när hon skulle till dagis :)



Idag fattar man inte vad som hänt. Det har varit sketavarmt om man får säga så. Underbart!

Stack så fort det bara gick. Det blev halv tre och resultatet av det är en väldans massa hemjobb (just idag kändes det som en bra idé)

Hämtade Maja och vi gled hem och direkt ut på tomten. Vi busade, lekte och bara hade det såååå gött i solen.

På kvällen blev det givetvis grillat. Hoppas hoppas detta väder håller i sig.


   


     

Av vi - 18 maj 2010 19:47

Jaha...inga kommentarer idag ;)


Idag har det hänt något knäppt med vädret. Plötsligt sken solen och jag cyklade till jobbet i vårjacka!! Graderna steg snabbt och när jag hämtade Maja på dagis klockan 16.00 var vi uppe i 21 grader!? Ja man blir allt paff. MEN inte mig emot. Inte ofta man varit för varmt klädd.


Maja avancerar snabbt och tycker nu att hon ska cykla på min cykel.


  


Glada som vi var bestämde vi oss för att fira att nu kanske det vänder. Familjen plockade fram ingredienserna och bakade choklad"bollar" och muffins. Ikväll ska det krängas. (Min träningspartner är ju på en solig strand och säkert äter hon något onyttigt så det ska jag me ;)


     

  

Av vi - 17 maj 2010 19:39

Söndagen kom. Det var kallt och öde. Pälsade på oss och gick ut. Ingen va ute.


  


Fick med oss grannarna ut efter ett tag. Filip skulle slipa utemöblerna så jag kan måla dem sedan.

Medans Filip slipade roade vi oss i trädgården. Albin spexade och Maja skrattade. Alfred med pappa kom också in. Tyckte synd om alla jag asat ut i kylan så jag fick ju bjuda på något. Som vanligt hade vi inget hemma så det fick bli varm choklad och kex.


    

  


På eftermiddagen blev vi bjudna på rabarberpaj hemma hos farmor och farfar. Maja passade på att mata hönsen på granntomten. Ett måste hos farmor o farfar.


  

Av vi - 15 maj 2010 20:07


För ett år sedan......

Ovido - Quiz & Flashcards