vi

Alla inlägg under augusti 2011

Av vi - 30 augusti 2011 16:11

Behövde verkligen sova ut efter nattens 4 uppvaknande. Tyvärr blev inte denna natt bättre. Jag kunde verkligen inte sova! Kom hem klockan 21.00 efter föräldramötet på jobbet. La mig vid tio och somnade först....01.00!! Va irriterande! Ellen vaknade 03.00 och kunde inte somna om, förrän 05.00 Jag lade mig och sov två timmar till innan det var dags att gå upp. Phu! Börjar likna Majas nätter det här ;) Tur att det bara är tillfälligt ( förkylning )


Efter lämning och hämtning på dagis ville Maja leka med JAck. Jack går på Majas dagis men är även en gammal bekanting från MAjas mammagrupp. Jack med mamma Jenny och lillebror Jonathan kom därför hem till oss.

Maja och Jack hittade varandra och så även småsyskonen efter en stund.


     

Av vi - 29 augusti 2011 19:00

Nu monterar vi bort stödhjulen permanent. Vår allra bästa Maja kan nu, 3 år och 7 månader gammal, cykla själv! Premiärturen gick till dagis. Även andra turer som till affären, stranden osv är roligare nu när man kan cykla själv. Jättekul!


     

Vi firade med att få välja nåt snyggt till cykeln. Maja valde en nyckelpige-ringklocka. Vi cyklade sedan hem och bakade kärleksmums och självklart skulle duktiga cykeltjejen få smaka ;)

Av vi - 29 augusti 2011 09:46

En skön helg har passerat. Vi har mest varit hemma och fixat, tränat och planterat.

Allt fixande tillsammans gjorde mig lite nostalgisk. Jag älskade att va med mina föräldrar och få hjälpa till och nu står vi här med en Maja som älskar att fixa med oss. Hittade en gammal bild på mig och far...


 

Lek med kusin Ida och fika med Fribergs har det också blivit.


     

Av vi - 27 augusti 2011 15:24

HIPP HIPP HURRA

FÖR

TRE GÅNGER BRÖDER

 

Veckan är kommen då mina tre bröder fyller år. En tredjedel jämnt och två tredjedelar bara ett år äldre än i fjol. Stort grattis till er alla tre!!! Har inte huniit gratta någon av dem personligen än så håll tillgodo med mitt lilla grattis så länge.


     

Av vi - 27 augusti 2011 12:34

Pappaledigheten spenderades med farbror Mårten på bibliotek och café.


     

Mammaledigheten spenderades med kompislek med prinsesskompisen Astrid.


         

Mitt lilla miniköksprojekt till Maja håller på att avslutas. Dagtid har jag snickrat och målat en liten vask/spishäll till hennes rum. En kran, skynke och lite knoppar sen är det klart.


 

Nya projektet är planteringen på framsidan. Startar nog i helgen....


 

Av vi - 24 augusti 2011 19:55

Min dag på jobbet, kul! Idag blev det prat om udda/jämnt, fler än/färre än och likhetstecknet.


       

Efter jobbet kollade vi gamla filmer på mig när jag var bebis. Det tyckte MAja var skoj.


     

Av vi - 23 augusti 2011 17:02

Efter lämning på dagis gick vi till bvc för mammaträff. Uselt tragg om ALLA barnsjukdomar.

Hem och hann slänga i mig lunch innan dagishämtning. Skulle till bvc igen för vaccination men hann en fika med morfar på fiket.


 


Ellen nu nästan 5½månad  väger 8670 och är 70 lång. Go och glad men ack så ledsen vid vaccinationen. Hon somnade som en stock i bilen.


 

Tog handelsträdgården och införskaffade massa träd och växter till vår kala framsidesplätt. Gillar att rean satte så många minus på kvittot.


 

Av vi - 22 augusti 2011 18:20

Helt oväntat blev söndagen solig?? Tur att träning och tvätt redan var avklarad för dagen. Vi stack självklart ner till stranden. Maja hade sin nya drake med sig ner och provflög. Akrobatiska konster med dagiskompis Charles blev det också.


       

Mellis ute i solen?? Det firade vi med mums-mums-mellis. Hanna kom förbi med barnen och smakade. Det satt som en smäck.


 

Ovido - Quiz & Flashcards