vi

Alla inlägg under oktober 2011

Av vi - 31 oktober 2011 19:04

-Jag har bara så TRÅKIGA filmer, säger Maja.


Det kanske är någon som har ett barn som säger detsamma? Vi kanske kan byta någon film?


Här är Majas TRÅKIGA filmer:


Pippi - resan till Nordpolen (tecknad)

Pippi - på de sju haven (riktig)

Pippi Långstrump (tecknad)

Babar växer upp

Tingeling


Helt plötsligt så gillade hon alla de andra filmerna. Ja ja... iallafall 5 TRÅKIGA filmer att byta mot nya ROLIGA då. Alla titlar måste dock godkännas av den hårda kritikern...;)

Av vi - 30 oktober 2011 19:09

Vaknade som vanligt, det gör man med småbarn. Satte tillbaka klockan, men inte somnar barnen om för det. Upp och hoppa och försöka få barnen att förändra sina vanor en timme.

Filip tog tennis direkt på morgonen när Maja, Ellen och jag monterade ner studsmattan där ute.

Jag stack sedan till gymmet för att inviga mina nya pjux, blev bra!


 

Kalas har det också blivit idag. Idag var det lillasyster Frid som skulle uppvaktas. Hon visade upp hela registret vid fotograferingen ;)


 

Storebror också.


     

Av vi - 29 oktober 2011 18:50

Så kom fredagen och dess halloweenfest. Kanske tur att inget av mina barn var vakna när jag stack till jobbet. Riktigt stämningsfullt var det på cykelstigen.


   

Men väl framme på jobbet var jag i gott sällskap.


   

Stack tidigt idag. Hem och packade och svirade om. För någon vecka sedan fick vi en överraskning av mina föräldrar. En bokningsbekräftelse på hotellövernattning och de skulle passa barnen. Yehaa!!!

Mor kom och vi stack ;)

Vi haft haft ett underbart dygn! Jättemysigt och kul. Skönt att få byta liv ett dygn, att bara vara vi två och göra vad vi vill. Supermysigt.


               

   

Med något trötta fötter begav vi oss hem igen till våra små. I bilen hem började vi sakna dem, inte länge man klarar sig utan dem. Underbart att få se, krama och pussa dem igen. De fick sedan vad de ville: Ellen mat och Maja kläder och pyssel ;)  Stort tack till mor som passade de små. Guld värt!


 

Av vi - 27 oktober 2011 19:48

På förmiddagarna är jag och Ellen hemma ensamma. Vi ömsom leker (går och går och går) och ömsom nyttosaker (tvätta, städa). Hon sover 30 minuter på förmiddagen och då har jag dagens enda och därför värdefulla, älskade paus.


 


Maja är på dagis till 12.30 och filosoferar just nu om VATTEN.


   


Eftermiddagslek med Vilda.


 


Träning med älskade mor min.


 


Imorgon cyklar jag till jobbet i något annorlunda outfit. För första gången kanske jag ska bjuda på en "dagens", vi får se....

Av vi - 26 oktober 2011 21:25

Kallt men strålande sol. Jag och flickorna tog en promenad till byns lekplats och till biblioteket.


       

Av vi - 25 oktober 2011 11:38

Systrarna bus fortsätter busa.


   

Ellen har provat gåvagnen. Vill hellre hålla i våra fingrar eller äta på tidningarna i vagnen men men.


   


Astrid kom med hem och flickorna chillade till Hello Kitty.....slappa är mysigt en stund efter dagis. Batterierna blir laddade otroligt snabbt och sedan blev det lek på rummet.


 

Av vi - 23 oktober 2011 13:34

Träning strax innan 8. HELT ensam, gött!


Stack till lilla badhuset med gamlaföräldragruppen. Vi hade hyrt hallen så det var bara vi. Nice!


 

Gott grillat utanför sedan.


         

Av vi - 23 oktober 2011 13:16

Maja, Filip och farbror Mårten gick på bio i fredags. Jag passade på att städa huset. Skönt att röja själv här hemma och fantastiskt skönt att ha det gjort så man bara kan mysa sedan.


 

Mystjejerna lekte i kojan när de vaknat.


   

En tripp på loppisar med bror Mattias och Sabina när de kommit på besök. Sedan lunch hos föräldrarna. Även bror Martin med familj hade anslutit då.


       

På kvällningen var det galaj. Mor höll höstfest för alla sina syskon och barn. Trevligt!


 

                     

Ovido - Quiz & Flashcards