vi

Alla inlägg under september 2008

Av vi - 30 september 2008 19:54

                  


Älskar dig Maja !






















































Av vi - 29 september 2008 19:31

Paparazzi...

 



Kolla in min snygge hunk som smygtränar för att hålla sig fit. Isn´t he lovely.....

Av vi - 29 september 2008 18:16

Hade bestämt mig för att ha en lugn förmiddag hemma. Inte stressa med måsten, inte va "effektiv" (har en ful vana att planera så att allt går så smidigt och snabbt som möjligt, vilket resulterar i att jag förbereder o fixar allt medans Maja sover o när hon väl vaknar är jag trött och har alldeles för mycket tid att ta död på och inget att göra. Dumt)


Började rätt bra. Gick kvar i myskläder till 10.00 Fick sedan ett återfall och satte Majas grind och gjorde vid mig när Maja sov.

Vi traskade sedan rundor här hemma och Maja tog sig framåt 10 cm på mage!! Tre dagar sedan det gick framåt sist.


Hoppade in i bilen och KÖRDE faktiskt till mammaträffen. Där bjöds det på lek, prat och goda frallebullar. Fick akut jätteont i magen och var såå tacksam att jag varit lat och tagit bilen. Nu kom vi hem snabbt. Maja fick klara sig själv (leka medans jag tittade på henne) till Filip kom hem.

Filip tog genast över och fixade lite färdigmat till oss och spexade med Maja (som tog sig ytterligare 3 x 10 cm fram i magläge).

Nu sitter vi här och tittar på teletubbies. Jag känner mig lite bättre men kan ändå inte spela bowling ikväll. Grrr!!  Min stand-in gör säkert ett bättre jobb än va jag brukar göra, så det känns tryggt. Väntar med spänning på resultaten....

Av vi - 28 september 2008 07:48

Vaknade 04.00 av en Maja som inte ville sova. Vi lade oss nere vid tv:n och med lite välling i magen somnade Maja om från 05-07.


Vi startade om dagen vid sju alltså. Idag skulle det jobbas med tillbygget. Tur man har föräldrar som ställer upp. Maja åkte till farmor och farfar hela dagen. Min far kom och hjälpte oss sätta in alla fönster samt flytta fönsterdörrarna ut till bygget och min mor fixade god grillad lunch. Filip drevade alla fönster och jag målade underslaget.

Det blev såå jäkla bra. Nu är man verkligen taggad att  göra det klart!!


Efter lunch åkte mor och jag till stan för jag skulle köpa grind så Maja inte ramlar ner från köket till tillbygget. Jag passade också på att köpa hörnskydd och lådspärrar. Vi tog sedan Maja med oss hem.


Hela kvällen satt sedan jag, Filip och Maja och inspekterade dagens verk.

Av vi - 27 september 2008 08:11

Idag hade vi en kul dag framför oss när vi vaknade. Vi softade till halv elva och sedan körde vi. Vi skulle på soffletardag. Kollade på olika möbelaffärer men återkom ständigt till vår favorit på Mio. Den får det bli + en trea till.


Stack sedan in till stan. Proppfullt med folk. Fick tillslut parkering vid badhuset!! När man väl är inne på gågatorna är det bara kul med mycket folk. Jag handlade lite nya toppar, Maja fick pyjamas och Filip....inget.


När vi kom hem igen slappade vi en timme sedan bytte vi om för kalaset. Min brorson Caspar fyllde 5 år. Nära och bra är det så efter fem minuters promenad var vi där. Där var det high life. Många barn på kalaset och en del vuxna också. Caspar hade önskat spagetti och köttfärssås så det fick vi och sedan blåbärstårta till efterrätt. Mums!

Av vi - 26 september 2008 20:32

Softade lite imorse till "vakna med the voice". Va en timme hos mina föräldrar innan vi traskade till bvc på dagisinfo. Inget nytt precis. Sista träffen där, så synd....NOT


Tog det lite lugnt hemma efter det. Passade på att vila när Maja vilade. Filip kom hem och vi städade. Sååå nödvändigt. Har halkat efter med det nu när vi bygger. Skönt att ha gäster så man blir tvingad.


Vid fem kom grannarna över. Vi skulle ha en soft fredagskväll med pizza. Skönt med trevliga människor så nära så man kan träffas utan krav och korta stunder. (Jag ljuger inte nu ha ha)

Albin och Maja hade hur kul som helst, eller rättar sagt Albin spexade och Maja garvade. Så söta de är.

Vi vuxna traggade allt från limträbalkar till Barbara. Hur trevligt som helst. Nu är klockan halv nio och grannarna har gått hem till sig. Vi softar vidare i soffan och är glada över att vi är vuxna nu, annat hade vi inte orkat.

Av vi - 25 september 2008 18:40

Heute...?

 Maja und ich sollen nach Kristianstad fahren. Aber sie sollte nicht schlafen und das bedeute das ich nicht klä på mig könnte. Ich ......äh fan va man glömmer snabbt. Va skulle man egentligen med tyska till??


Ja för er som inte kan tyska (iallafall inte min knöggliga) så börjar jag om. Maja och jag såg fram emot en dag med bil så vi skulle passa på att fara till stan och mitt jobb. Jag skulle använda hennes första sovpass till att göra mig representabel men bara för det skulle hon inte sova. Jag var kanske lite väl ivrig och försökte innan hon ens blivit trött. Hon somnade iallafall till sist i vardagsrummet ....och jag hade ingen tid att förlora.


Vi hoppade sedan in i bilen och stack till mitt jobb. Kändes bra att komma dit, det var väldigt viktigt. Ska ju kanske börja jobba efter jul.Vi stannade och snackade med så många som möjligt men det vara många barn jag inte hann träffa.


För att inte missa sömntåget for vi vidare till stan. Skönt att få strosa lite själv (alltså med Maja sovandes i vagnen). Köpte present till min brorson som fyllt 5år, bytte något plagg, kollade overaller och köpte hem två vinterjackor till mig själv. En blir det iallafall, får lägga ut bild sedan. Efter jackinköpen mådde jag konstigt igen. Fruktansvärt trött, illamående, frossa och huvudvärk. Skippade pyjamasinköpen samt barnsäkerhetsattiraljerna och stack hem istället. Filip kom hem samtidigt så han tog över så jag lade mig och slockande direkt. Vet inte vad det ska bli av detta.


Svärfar Bertil kom och hjälpte Filip att bära in alla våra fönster till tillbygget. De ska vi montera till helgen. Jag nattade en trött Stumpan.


Så nu är det kväll. Va värdefulla kvällarna är!! En självklarhet innan man fick barn, något man bara tog för givet. Nu njuter man av varje minut man kan få sitta ner i lugn och ro i tystnaden. En riktigt värdefull tid att ladda batterierna på. Man vet aldrig hur natten blir och även om den blir bra så är man (iallafall jag) lite på helspänn och man ligger liksom i startblocken. ....


Nu surar Filip över att han inte får ha datorn så slut för idag, tack för idag, vi ses igen imorgon hej och goodbye (kommer in i jobbet snabbt hihi)

Av vi - 24 september 2008 19:06

Såå duktig Maja varit. Sov från 19.30 till 07.10 med bara ett "nappinstopp". Jag och Filip vaknade utvilade och redo för dagen.


När Filip åkt till jobbet stimmade jag och Maja rundor. Vi skulle hem till mormor och morfar senare idag och till deras nya tygtavla skulle jag sy två kuddfodral så när Maja sov sitt förmiddagspass åkte symaskinen fram och två tjusiga kuddfodral blev det.


Hos föräldrarna blev det promenad till affären, korvgrillning ute på altanen, gungning i trädgården och lite snabb piffing i huset. Kuddfodralen blev fina i sofforna. Vi tog också en skön eftermiddagslur i källaren.


Hemma skulle Maja få vuxenmiddag (fisk o potatis) Det spottade hon ut, dög väl inte. Tog lite potatisbitar själv men slängde de så noncharlant vid sidan av stolen. Omstrukturering i köksskåpen blev det också förresten, blev mycket nöjd.


Imorgon blir det en tur till stan och eventuellt ett besök på jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards