vi

Alla inlägg under juni 2011

Av vi - 29 juni 2011 20:34

Har avslutat en underbart skön dag på stranden. Kompis Astrid fick följa med.


   

Eftermiddagen bjöd på ett hårt pass på gymmet med mor min. Kul att hon vill träna med mig.


På kvällen spelade Filip tennis, Maja var hos William och lekte och jag...skruvade ihop solsängen, lade på nya dynorna och njöt av utsikten.....


   

Av vi - 29 juni 2011 09:18

Två glada föräldrar och två glada barn vaknade imorse. Maja sov 20.30-7.30 i ett streck utan blöja och utan olycka. Ellen sov från 20.30-7.00 i ett streck utan mat eller nappinstopp. Startade dagen med laddade batterier och bra förutsättningar.


En förmiddag med jobbesök och ärenden. Rensning av första halvårets bilder, spara över på externa hårddisken samt skickat en del till framkallning. Skönt att ha sådant gjort.


Eftermiddagen och kvällen blev utfärd med Fribergs. Strandlek, fiske och korvgrillning. Nice!


               

Av vi - 28 juni 2011 09:22

Det blev en förmiddag på stranden med Fribergs.


 

Målade andra solsängen när jag kom hem samt tog ett träningspass.

Varannan eller var tredje dag försöker vi träna nu.....det flyter på. Kul, det trodde jag aldrig om mig själv (och ingen annan heller för den delen)


 

Daniel, Lisa och de tre små kom och hälsade på. Med skräckblandad förtjusning tog Maja emot hundarna. Kärleken växte under kvällen och när de skulle hem vandrade hon med dem i koppel. Maja döpte sedan sin hund efter Lisas "baby" och hon gick rundor med den här och tillrättavisade den som sig bör ;)

 

     

Av vi - 26 juni 2011 20:22

Igår blev en soft dag med kompislek och vila. Kvällen spenderades hos mina föräldrar tillsammans med Mattias och Sabina. Tack för jättegod mat!

Maja och morfar slappar ihop i soffan....

    

Idag sken solen och vi bestämde oss för stranden. Bror Martin och kusin Ida kom hit och masade oss ner till beachen. Filip och Ellen valde att slappa hos farmor o farfar.

  Efter en stund tittade Mattias och Sabina också ner....   Ännu lite senare även mormor o morfar.   Vi käkade lunch på beachen och hade det gött. Kul att ha bröderna hemma!!


Det mulnade på så vi stack hem och flickorna fortsatte leka medans vi fixade grillat. Mums!

Självklart åkte stora kameran fram.....(jag som var så nöjd med min systemkamera, plötsligt kom den i skymundan) I ett nafs hade superfina bilder på barnen tagits.

 

     

Av vi - 25 juni 2011 10:12

I år var det vännernas tur att resa iväg på midsommar. Vi stannade hemma o firade med familjen (delar av den).

Traditionsenlig dans på torget...

           

Därpå följde midsommarmat och iordningställande av egen midsommarstång, dans, kubbspel m.m

                Vi flyttade in och fortsatte med grillat, jordgubbar, presentöppning m.m

        Tack för en mysig midsommar !


Av vi - 24 juni 2011 07:32

Vi har förberett oss inför midsommar... blomsterplockning och fika ute i det gröna (mellan skurar)


                 Ellen var hemma och fånade sig med pappa :)  

Av vi - 23 juni 2011 08:57

Fjärde semesterdagen....tur att det är 48 kvar ;) Konstigt väder är det....mestadels som höst.

Dagarna fördriver vi med ärenden, lek med kompisar och träning. Inget jättespännande precis.


     

Av vi - 22 juni 2011 12:14

Ödets ironi när de nu ringde och sa att min brudklänning kommit. Blir med blandade känslor jag hämtar den.....

Ovido - Quiz & Flashcards