vi

Alla inlägg under mars 2010

Av vi - 30 mars 2010 20:09

Idag fyller Filip år. GRATTIS GRATTIS på din dag!! Morgonen bjöd på knåperi. Jag hade rimmat ihop en massa rader och sedan klippt isär dem. I skenet av ljuslågan fick Filip sitta och knåpa ihop hur det skulle vara för att av versen lista ut vad han fick i present.


  


Efter jobbet blev det middag hos mina föräldrar. Skönt att slippa laga mat själva och speciellt nu när diskmaskinen strejkar. Maja blev glad när morfar kom och hämtade på dagis. Maja som förresten är lite krasslig igen. Blev lite förkyld och nu övergick det i hennes astma. Med lite medicin, som får intas med våld, fixar hon det.


När vi kom hem blir man så glad av att se de fina tulpanbuketterna.


  


En bukett var dock lite ledsen. Hade tydligen varit sol idag och varmt i tv-rummet. Koppla in elautomationen på nya markisen snart kanske ;)


  

Av vi - 28 mars 2010 16:48

Full rulle.


Imorse efter frukosten vitoljade jag sovrumsgolvet för sista gången. Vi gick sedan ut i trädgården och fixade. Vi satte ut krukorna med träden o buskarna i och räfsade lite till på gräsmattan. Lite trist väder idag, småregnigt och kyligt.


Filip stack och tömde båten och jag och Maja cyklade till Gunnar med lite lax. Cyklade vidare till mormor o morfar som erbjöd oss att följa med en sväng o handla. Tackar!

Bytte kläder lite snabbt och sedan stack vi. En riktig söndagsutflykt med korv o mos o varuhus. Tackar för ännu fler påskpresenter men framförallt för trevligt sällskap.


Filip, som klämt in en tennisträning när vi var med mormor o morfar, kom hem och lägligt nog vaknade Maja. Lister skulle inhandlas till nya sovrummet. Golvlister, dörrfoder, täcklister, hörnlister och en bräda blev det.


Nu ska vi snart äta pizza och ha myskväll i marsrusket (beundrar alla mina härliga tulpanbuketter som står lite varstans och tänker mig tillbaka till fredagens tupplur i solstolen)

Av vi - 27 mars 2010 21:30

Kalas blev det idag för Filip.


I regn och rusk firade vi Filips 31 års dag (fast han fyller på tisdag). Varmrökt lax, potatis, romsås, sallad och nygräddat bröd. Mums! Ja och så chokladtårta till efterrätt.

Filip tackar för alla fina presenter han fick. Även jag och Maja fick presenter. Det tackar vi för :)


  


          


Stack sedan och hyrde en film och slappade i soffan. Gött!

Av vi - 26 mars 2010 19:51

Vilken underbar dag vi haft!!


Maja och jag blev bortbjudna på frukost hos morfar. Trevligt med sällskap och gott med andrafrukost. (gick upp strax innan fem)


När vi cyklat hem igen somnade Maja gott i uterummet och jag tog fram solsängen och madrasserna. Såå gött att ligga där och lapa sol.....så gött att jag somnade. Livskvalité!


När vi vaknat gjorde jag lite pannkakor och vi mumsade lunchen i uterummet. 15 grader o sol var det. Behöver jag säga att det var skönt?


Hela eftermiddagen spenderades sedan i trädgården. Vi lekte, räfsade och tog ner julbelysningen?!


        

Av vi - 25 mars 2010 19:55

Nu är det vår. Solen skiner och det är så ljust så ljust. Barnen i skolan är så pigga och glada. De nya vårleksakerna kommer fram och det sprudlar av aktivitet på rasterna.


Hemma har vi också fått vårkänslor. Maja och jag har pyntat ett ris till Majas rum och jag har fixat ett till köket o en bukett på trappan.


      


Idag var det tjejkväll. På gymmet igår föddes en idé att vi tre gräsänklingar på trean, femman och sjuan skulle samlas med kidsen och äta mat. Sagt och gjort. Helena, William, Annica, Albin o Oliver kom över på pizza o fika såhär en torsdagskväll.


  


Av vi - 23 mars 2010 19:40

Livet leker idag!


Maja är frisk och har varit på dagis, inte en snöflinga på hela gräsmattan, nya rummet börjar bli klart o ja....vad mer är bra? Solen sken i eftermiddags.


Viktigast är förstås att Maja är kvitt sin maginfluensa. .....och att VÅREN ÄR HÄR!!!!

Av vi - 20 mars 2010 21:15

Faaaaaaaaaaaaaan!!


Lilla vännen, älskade Rumpan......vaknade och kräktes ner hela sängen igen. Ska det aldrig ta slut????

Av vi - 20 mars 2010 20:03

Nu har Maja varit sjuk i en vecka. Har inte ätit sedan förra lördagen. Som mest en macka på en dag. Kändes som det vände igår efter lunch dock. Va glad och ville ha fika.

Man blir så rädd och hjälplös om ens barn inte äter. Har legat här, varit pigg en stund och sedan bara tittat på film. Tänk att inte äta något på en vecka!!!

Ja ja...nu håller vi tummarna att det var vändningen igår.


  


Förra söndagen skulle vi på kusin Ebbas 5års kalas. Maja hade sett fram emot att sjunga "Ja leva" och köpa paket och leka. Hon fick ju maginfluensa kvällen innan så jag fick åka själv. Fick säga till Maja att jag skulle åka och handla. Har fortfarande inte kunnat tala om för henne att jag varit på kalaset. Hon kommer bli så besviken.

Kalaset flöt på med sång, presentöppning, mat och tårta.


      


I veckan har vi turats om o vara hemma med Maja. Det har som sagt blivit en hel del film, mys och fönstertittande. Liten skymt av kompis William och Albin på gatan och Maja blev eld och lågor. Saknar nog dagis tror jag.



Snart är sommaren här ;) Maja vill iallafall bada havet NU!

  

       


Måste också berätta att min Triwaklocka jag fick av Filip i somras har ramlat ihop helt. En siffran hade hoppat av och låg o dinglade. Några dagar senare rök sekundvisaren. Snyggt!

Gick in igår utan kvitto.....hade slutat till´verkas....inget kvitto.....inte bra....äh, gå bort o välj en ny. Va!! Ok sa jag glatt och valde mig en helt ny. Tackar :)


  


Idag blev det en ny allvädersjacka till Maja. Fjorårets va nu för liten så en ny va ett måste. Randig Didrikssons. Tjejig men ändå inte puttinutti. 


    

Ovido - Quiz & Flashcards