vi

Alla inlägg under maj 2009

Av vi - 31 maj 2009 19:56

Hallööö!


Debuten är avklarad...

Maja och Filip kom hem vid två och då kändes det lite bättre. Behövde komma ut en sväng. Vi hoppade på cyklarna och några minuter senare var vi framme på stranden. Underbart! Vilket väder och såå fint på stranden. Jag placerade mig i skuggan under parasollet, Filip spelade boll med "pojkarna" och Maja strosade rundor och snackade med Albin, Oliver, William med flera.


 


Vi stannade bara knappt en timme men Maja hann doppa fötterna och träffa kompisarna så hon var nöjd.


Vi cyllade hem och käkade middag. Maja och jag lekte, promenerade, badade och mös medans Filip tränade. Blev lite mycket och jag blev såå trött igen, jäkla skit.


Nu är det tv som väntar.


Bye

Av vi - 31 maj 2009 11:20

Söndag idag och inte är jag glad. Denna helgen skulle bli toppen hade vi planerat. Det skulle bli riktig sommar så stranden, grillkväll hos Annica o Marcus samt trevlig morsdagsfest för min mormor tillsammans med alla nära och kära. Det blev inte riktigt så.


Maja fortsatte att kräkas och när det tog slut fortsatte diaréer. Vi fick därför tacka nej till grillkvällen med grannarna, men har blivit lovade en ny. Ser framemot de stärkta linneservetterna, trerätters och strålande sol ;)

Mina föräldrar erbjöd sig att lämna en begagnad gungställning hos oss och då bjöd vi på middag. De vågade trots bacilluskerna, vi får se om det var ett klokt beslut eller inte.


 


Igår kväll hoppade bacilluskerna över till mig. Mådde pecka och sov vid toaletten, men inget hände dock. Imorse vaknade jag matt som attans och Majas diaréer fortsatte. Vi fick då tacka nej till en UNDERBAR dag vid stranden och den trevliga tillställningen för min mormor. Ni som känner mig vet att jag INTE är glad vid det här laget.


Filip har tagit Maja med till sina föräldrar på morsdag (om det också var klokt återstår att se) Jag ligger och vilar och är nu uppe i två mackor o ett glas vatten. Ute är det sååååååååååå varmt och jag såg just grannarna iklädda soldresser packa vagnen med diverse 80-tals parasoll ;) och bege sig till stranden. Är så avundsjuk så.

Av vi - 29 maj 2009 19:27

Febern försvann och just som vi trodde allt nu skulle bli bra, så kom maginfluensan till vårt hus.

Lilla fisen har hunnit med sex omgångar idag innan hon slocknade i sin säng. Lilla stackarn!

Filip hälsar att det har blivit ett antal ombyte, både på henne och honom själv. Tre maskiner tvätt har han avverkat. Farmor och farfar kom ner en stund med fin blomma och lunch.Omtänksamt, tack tack.


 

Av vi - 28 maj 2009 19:56

Igår var min och Majas dag. Vi myste, lekte och träffade mormor innan lunch. Efter lunch kom Rebecka och lilla Elli 5 månader hit. Elli har blivit såå stor och jämfört med henne så var ju Maja näst intill vuxen ;)



Vi käkade lite kladdkaka jag hade bakat, och fikade och traggade. Vi promenixade också lite runt kvarteret.


Filip kom hem och bjöd på mat och PRESENT!!!! Ja jag fick en present! Klockan jag önskat mig från Donna. En silvrig med genomskinlig rem. Fräscht som attans. Tack tack tack och åter tack. Puss darling!


Filip gjorde sig iordning inför kvällens grabbkväll på bowlingen med bowling, mat och fotboll....va annars liksom. Jag drabbades av panikont i magen! Maja fick dricka sin välling själv och somna och jag uthärdade. Efter tre timmar gick det över och jag gick och lade mig. Det var min sköna ensamkväll det. Grrrr!


Idag har dagen gått i ett på jobbet. Men vad gör väl det när det snart är helg och snart semester. Ha det gött!

Av vi - 26 maj 2009 19:37

Stort GRATTIS till lovely Martina som fyller år idag! Kram kram



Ni kommer kanske ihåg att jag skrivit att jag var på den berömda övertalighetslistan. Det betyder att de inte har någon tjänst kvar till mig på min arbetsplats och att jag ska placeras någonstans i kommunen.


För några veckor sedan när jag fått reda på hur mörkt det såg ut haffade jag en välbekant rektor i den lokala icaaffären. Samme rektor ringde mig i förra veckan och ville att jag skulle komma och snacka lite. Sagt och gjort. Igår var jag där och.....idag fick jag reda på att JAG FÅTTJOBB!!!!

Sååå glad är jag. Glad över att jag fått jobb, glad över att det är på det stadie jag helst vill, glad över att jag får fortsätta vara hemma med Maja en dag i veckan, glad över att skolan ligger i byn dvs cykla till jobbet. Yehaa!


Kommer dock sakna en hel del av mina arbetskamrater jag träffat varje dag i drygt fem år. Men men....indragningar kan man inte göra så mycket åt. Jag får vara tacksam för att mitt nya ställe blev just denna skolan det blev. Är överlycklig rättarsagt över det.


Är också glad idag för att samtliga mina utvecklingssamtal är över (ni som är lärare förstår den goa känslan)


Annars....ja lilla plutten vaknade med feber imorse. Varm, trött, hängig och gnällig. Piggnade till emellanåt och hjälpte bl.a pappa att montera ihop den nya skrindan som ska ta alla våra saker till och från stranden. Så nu är vi redo för beach 2009. Bring it on.




Av vi - 24 maj 2009 13:59

Nu är den låååånga ledigheten slut. Det är söndag och jag sitter här och tittar ut på regnet. Filip är och fiskar och Maja sover.


Får tänka hårt för att komma på vad vi gjorde i fredags. Hmm. Vet att vi satte staketplintarna och stolparna.....men kommer inte på något mer. Jo...jag sydde en jäkla massa dynöverdrag till utemöblerna i uterummet och Filip och Maja var en sväng på stan.


Det börjar ta form på innergården...lite mer växtlighet så blir det nog bra. 

Igår morse sydde jag lite gardiner till uterummet. Mormor och morfar ville sedan passa Maja så Filip och jag köpte virke och smackade upp ett staket. Nu kan Maja inte komma ut. Den nya grinden är ju på plats och låset är nu flyttat så hon inte får upp det....än. På andra sidan stoppas hon av vårt nya staket, så nu är hon i säkert förvar.



Vi hann städa huset också och vila 30 minuter innan Maja lämnades tillbaka nysoven och nyäten några timmar senare. Stort tack!

Maja svidade om till mormors nyinköpta klänning och gästerna kom. Det blev grillkväll med Mia, Malte och Per. MYCKET hussnack om deras nya hus....I like och god mat slank ner i magen. Tack för en trevlig kväll!




 


Idag, söndag, målade jag staketet på morgonen. Kolla så tjusigt det blev! Pinnarna fick ju vara på andra hållet här för att hålla rymlingar inne.

 


Sedan tog vi en slappetur till farmor och farfar. Där fick vi god nylagad paj och Maja inspekterade självklart hönorna hos ena grannen och kattungarna hos andra grannen. Vi fick även kolla in gamla foton.....sorry Inger och Bertil men var bara tvungen att lägga ut dem he he;)


 


Nu sussar Maja i sin säng och jag slumrade i soffan. Skönesöndag!!!

Av vi - 21 maj 2009 19:52

GRATTIS IDA 2 ÅR!!


Majas kusin Ida fyller 2 år idag så vi trodde vi skulle på kalas i Helsingborg....men tji fick vi.


Vi styrde bilen till Helsingborg ändå och roade vi oss med annat. Det blev IKEA och shopping på Väla.


Maja tog den främmande killen (skyltdockan) i handen och tyckte han skulle följa med ....

När Maja skålar går det vilt till...

 Varför är där fullt med vatten på Väla om man inte ska bada i det??


Av vi - 19 maj 2009 20:12

Som om det inte räckte med en heldag på Skånes djurpark med föräldragruppen så träffades de som vanligt på sin måndagsträff. Denna gång hos oss.



Filip fjäskade för barnen genom att bjuda på glass. Det är er en av mina favoriter från barndomen. Små-isglass som man fryser in själv. Dessa gjorde jag på apelsinjuice helt utan socker eller sötningsmedel. Nyttigt och gott. Barnen tyckte nog mest det var kallt men vissa var mer villiga att ge det en chans och störtdiggade det.


Annars var det mest störtregn och med det lek i pölarna där ute. Och visst måste ju även dockor ut och få lite friskluft i vagnen ;)



Idag var det dåliga vädret borta och solen sken. Det var ljummigt i luften vilket jag hann känna när jag sprang mellan husen på jobbet. Filip och Maja utnyttjade det fina vädret på helt rätt sätt.......dvs gå till stranden. Oskar och pappa Patrik var också på. Underbart att man har ca 5 minuter till detta underbara hav.



Imorgon är jag mammaledig och sedan väntar ledighet så min lilla mini-semester på fem dagar startar NU! Ska njuta av varje sekund med min lilla fixartjej



Ovido - Quiz & Flashcards