vi

Alla inlägg under maj 2011

Av vi - 28 maj 2011 08:23

Fredagen bjöd på förmiddagslek med Friberg på öppna förskolan, sista öppna för terminen.


Fredagar hör allid pannkakor till. En lunch både Maja och jag älskar. Vi lekte sedan doktor och satte upp en rullgardin i Majas takfönster.


Filip kom hem tidigt och handlade mumsig fredagsmat. Maja som alltid köper godis och hyr film på fredagar satt djupt försjunken i Tummelisa på tv:n. Jag slappade med en tidning ch Ellen var nyäten och soft. Snackade med Maja som inte var så intresserad :)

 

Av vi - 27 maj 2011 08:06

Hade fått en till grön Klippanfilt av bror Mattias och Sabina. Ville helst inte ha två lika så gick ner till byns affär och bad SNÄLLT om att få byta den till en annan färg. Inte köpt där och inget kvitto.....men fick byta. Tack snälla. Det blev en brun istället. Ellen fick även läckraste bilarna av bror min.


  

Lekplatslek med Alfred följde därpå.

 

Kall men solig kväll. Vi åt middag för första gången ute på nya uteplatsen. Grillad korv och mozarellasallad.


  

Filip köpte en ny grill så den monterade vi. Maja hade någon slags verkstad i kartongen och skruvade och hade sig.

        För några veckor sedan tog jag blocken från gamla trappan oooch gjorde en liten rabatt. Har tagit sig bra.

 

Av vi - 26 maj 2011 11:47

Kära mor skickade ett sms....imorgon åker vi till Nova Lund, vad sägs om det? Självklart lät det som en toppenidé. Älskar att åka på tripp med mor så Maja, jag och Ellen gjorde oss redo...


 

Det blev en mysig dag men hittade typ inget av det vi letade efter. Grrrr


    


Mina två nya tavlor har dock anlänt. Bokstavstavlan till Maja och ballongen till Ellen.


    

Av vi - 24 maj 2011 20:00

En regnig tisdagsförmiddag. Ett litet krafttag på en staketstolpe blev det.

Eftermiddagen bjöd på lek hos Astrid.


   

På kvällen bokade jag spaavdelningen på gymmet och fixade 2timmars barnvakt. Tog med mig Filip så vi för en gångs skull kunde träna tillsammans och sedan avsluta i ett härligt bubbelbad och ångbastu. Nice!

Tackar mormor o morfar som kunde passa flickorna en stund.


 

Av vi - 23 maj 2011 20:11

Måndagen kom om man ville det eller ej. Det blev träning idag också. Lika bra att köra på när man är inne i det.


Smidigt att komma iväg på morgnarna nu när Maja gladeligen cyklar till och från dagis.


 

Det blev en snabbvisit hos Frida idag. Kollade hur badrummet artade sig. Blir bra det!

Efter det en soft dag hemmavid. Maja och jag startade projektet flytta-staketet-till-framsidan. Vi började mäta och gräva till plintarna. Får fortsätta imorgon....


Näst sista mat och ro middagen. Grillad kryddkorv med linssallad.

 

Av vi - 23 maj 2011 20:03

Uteplatsen är jag såååå nöjd med. Blommor och matmöbler på plats. Kryddor på betongbänken...Nu fattas grillen, solsängarna och porten som skall ge oss ännu mer lä. Gillar detaljen att jag valde att ha uteplatsen i två nivåer och liksom tre olika däck (rambrädanidén snodde jag från mina föräldrar)


            

Ångrar absolut inte att vi rev uterummet. Samtidigt vet jag att det håller på att bli skitsnyggt hos mina föräldrar. Fattar inte att far min bara kan snickra ihop lite sånt här på kvällarna. Förresten han som gjorde stommen till vårt tillbygge också. Hur kan man liksom tänka ut allt och bara köra på. Stor eloge....


 

Av vi - 23 maj 2011 19:58

Stack och tränade direkt efter frukost. HELT ensam på gymmet. Ingen annan som ville träna en söndagsmorgon klockan 7.30 Skönt att  flåsa på helt själv faktiskt. Rensa huvudet.


Söndagen flöt på helt lugnt. Lite sol, lite promenader, gräsklippning utelek och annat soft. Kändes som sommarlov. Snart så......


Mat och ro idag också. Grillat marinerat fläsk med sallad på couscous och avokado. Till det en pepprig creme fraiche.


 

Av vi - 22 maj 2011 16:21

Styrde bilen mot Helsingborg på lördagsmorgonen. Det blev Ikea, Väla och sedan kusin Idas kalas. Underbart väder och mycket trevligt att träffa hela familjen.


 


                 

Ovido - Quiz & Flashcards