vi

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av vi - 30 oktober 2009 12:02

Igår var första dagen på lovet. Lov och lov.....två dagars ledighet är det ju bara. Men ska inte klaga. Alltid skönt att vara ledig.


Vi fick besök igår. Mike, Elli och Rebecka kom förbi på förmiddagslek och lunch hos oss. JAG lagade maten!!! Ja det gjorde jag faktiskt. Mike och Filip lekte med flickorna. Efter lunchen var det middagsvila på schemat så de körde hem och glömde fikan. Kaffe och kladdekaka var det ju. "Synd" att Filip och jag skulle behöva smaska på den själva ;)


  


Efter vilan packade vi in oss i bilen och åkte till ett mindre badhus lite på vischan. Lugnt och skönt. Maja stormtrivdes och simmade, hoppade och plaskade. Skönt att man kunde få "leka" i varmvattenbassängen. Lite dåsiga åkte vi sedan hem igen. Vi beställde pizza och bara tog det lugnt. (Ja Filip studsade iofs iväg igen vid 20.00 för att spela tennis!! men JAG hade det lugnt i soffan)


  


Idag fredag....skulle ju egentligen sätta de där små gipsbitarna..tråkigt... Tog istället en liten tur i byn innan vi skulle på lekdejt hos Tilde. Tilde har rätt så nyligen flyttat hit till vår lilla by med sin mamma, pappa och lillebror. Filip o pappa Björn spanade in varandra på öppna förskolan och eftersom våra tjejer nästan är lika gamla så snackade de en del. Tragg tragg tragg....jag skulle komma till att idag var vi ju bjudna hem till dem på förmiddagslek och lunch. Tjusigt deras hus håller på att bli och möbler att dö för finns där. Vi käkade go köttfärspaj och behandlade diversa samtalsämne. Trevligt!!


    


Nu ligger vi här i soffan igen. Det får man faktiskt göra när man är ledig. Maja sussar sött i sin säng och snart kanske även vi.


I eftermiddag ska Filip och Maja till Majas farmor och jag ska träffa de gamla arbetskamraterna ikväll. Ska bli kul. Hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards