vi

Alla inlägg under mars 2010

Av vi - 14 mars 2010 08:45

Nu har tiden gått så där fort igen. Hinner inte blogga. Dels för att vi flyttat tillbaka datorn på sin rätta plats (hindra mer förstörelse samt begränsa vår datortid) och dels för att samtalstiderna och nationella prov på jobbet har satt igång.


Det har varit lite kalas för Filips mamma. Grattis Inger!


  


En del sol har tittat fram o genast finns det hopp för våren.



Maja och jag skulle in en sväng till stan och Maja hittade rätt...pappas betalkort ;)


  


Nytt intresse har väckts...kläder. Hon gillar att dra ut o prova allt i min garderob. Nästa steg blir att lära henne hänga tillbaka det fint på glagen också. Just nu hamnar det bara i en stor hög på golvet när hon provat. Det blir glest på stången när allt ligger på golvet.


      


Fredagen bjöd på lek på öppna förskolan....



Varför ser du så ledsen ut Annica ? ;)


    


Elli och Rebecka har varit på ett litet besök.


  


Och tror ni inte att det börjar SNÖA!!!! WTF!!! Maja tittar besviken på....


 


Maja hämtar tomteluvan till pappa.....med snö kommer tomten, är det inte så?


    


Fortsatt renovering i vårt nya rum. Högväggen ska få tapet,

när jag väl bestämt mig

 

Gårdagens projekt va golvläggning. Maja fick va med farmor o farfar.


  

  


Klart !! Nu ska jag bara luta det och sedan vitolja det så det blir som alla de andra på ovanvåningen.


  


Grannarna bjöd in oss på kvällen. Planka, yummie! Och chokladpudding till efterrätt...det var en skoj rätt tyckte Maja som grisade sig ;)


 


Tv-spel hade hittat sig hem till deras hus och självklart skulle Filip möta Albin i ett bilspel. Hur känns det att förlora mot en 4åring? Ja det vet jag för det gjorde jag också. Du är grym Albin! (lillebror Oliver försöker hjälpa Filip att styra)


  


Melodofestivalmys...


 

Annica höll koll på våra poäng....Hur slutade det?


 

ALbin och Maja hade bytt om till pyjamas och låg o mös med en pippifilm....


  


Idag vaknade Maja vid 5 och spydde...stackars liten. Jaja....två dygn hemma nu då.


  

Av vi - 6 mars 2010 19:58

Av vi - 5 mars 2010 19:45

Idag på lediga dagen blev det öppna förskolan. Som vanligt var det sång, lek, pyssel och fika.


  


Maja somnade på vägen hem så vagnen placerades skönt i solen. Ville njuta av den jag också intill husväggen men hade saker på agendan.

Jag stack snabbt upp och slipade de spacklade väggarna. Skönt att ha det tråkiga gjort.

Efter en timme väckte jag Maja (det gör vi alltid för att få lite längre sovmorgon, jaty till klockan 6 ;) Hanna, Tilde och Mille hade låst sig ute så vi bjöd hit dem på lite pannkakor. Mums!

Flickorna lekte vidare och vi babblade. Maja klär gärna av sig nuförtiden, tycker det är varmt.


Filip kom hem från jobbet och tog med sig Maja och handlade. Jag slipade klart och målade första strykningen. Resten av kvällen blev lugn. Tv-mys och det som hör fredagen till.

Av vi - 2 mars 2010 19:45

Min tur att vara hemma idag. Maja har sovit gott och varit pigg. Skönt!

På morgonen strålade solen så självklart blev det äntligen cykeltur på den bara asfalten.


  


Morfar kom på frukost. Alltid gott med nybakade frallebullar ;)

Sedan blev det ler-lek (med mormors nybakade play-doh-lera), städning, lunch och lunchvila.


    

Majas gubbe med öron, näsa, ögon och mun. Ni ser det va? 


Tilde, Mille och Hanna kom en stund på eftermiddagen och lekte. Maja är nu testad och godkänd att åka till dagis imorgon. Skönt!

Av vi - 1 mars 2010 19:30

Maja och Filip stannade hemma idag. Tur det för hon satt mest av tiden. Ingen feber dock så det går åt rätt håll.


Filip fick i henne lite medicin till sist och när de kom och hämtade mig var hon rätt pigg. Jag ska stanna hemma med henne imorgon så hon blir riktigt pigg och andningen är i schack. Man måste ha en hel del krafter om man ska orka en dag på dagis.


  



Ovido - Quiz & Flashcards