vi

Alla inlägg under december 2011

Av vi - 18 december 2011 16:55

Filip, Maja och Ellen ville vila middag. Jag är för rastlös, "skön" promenad på gymmet istället.


 


I eftermiddags kom Tilde. 

De satt som fastklistrade på golvet i 1½ timme och klippte, klistrade och målade.


 

Av vi - 18 december 2011 09:27

Fjärde advent här. Nu är det inte långt kvar.

Snön kan komma nu, men bara stanna en vecka eller två.


 

Söndag innebär bröd. Ibland frallor och ibland scones. Idag blev det rykande färska scones. Mums!


 


Idag blir det lite städning, tripp till återvinningen, utelek och lite sådant.

Av vi - 17 december 2011 19:14

Det blåser och regnar ute. Det är 6 grader "varmt" och är allmänt mörkt. Det gör inget.

Vi tänder en brasa och drömmer oss bort till kommande resan till Gran Canaria.


 

Av vi - 17 december 2011 09:51

Träning imorse.

Nu hade träningsvärken lagt sig helt så nu kunde jag prova på det där träningsprogrammet igen. Förbereder mig på tre nya trappfria dagar ;)


 

Av vi - 16 december 2011 19:11

Idag fick vi känna på hur det var att vara fyrabarnsfamilj. Passade Tilde och Mille. Hur kul som helst.

Lite pepparkaksbak och massor av lek. Fredagsmysmiddag med efterrätt.


 


Minstingen Tuva kom med brunbrända Hanna och Björn. Rivalitet om gå-vagnen ;)


 

Av vi - 16 december 2011 15:42

En liten, snart 4årig tjej, ville såå gärna vara skolflicka. Ett tag nu har hon pratat om skola, leker skola och tittar på Bullerbyn och Madicken om skolan.

Idag var min sista riktiga arbetsdag så idag frågade jag om hon ville gå i skolan en hel dag. OM hon ville??


 


En nöjd, glad men trött Maja fick Filip med sig hem klockan ett när skoldagen var slut.

Av vi - 15 december 2011 19:15

Just avslutat en spontanfika (och middag) med vänner. Alltid nice!

Årets första adventsfika faktiskt, dåligt!


 


Dagarna är fulla med allt och inget. Ellen är i full gång från morgon till kväll med att kolla allt. Försöker släppa på kontrollen eftersom jag inte kan sitta som ett plåster på henne alltid.


 

Av vi - 15 december 2011 09:53

Kontig känsla det här. Nu saknar jag bloggen.

Här hemma har vi haft mycket julmys. Älskar att få julkänslor. Kul att ha Maja att dela det med ;)


               

 

Ovido - Quiz & Flashcards