vi

Alla inlägg den 25 september 2011

Av vi - 25 september 2011 13:36

Gillar inte veckoblogga men har inte haft lust i veckan.


Vi har lekt hemma hos "stora william" men annars nada. Tränat har vi gjort och sett framemot helgen.


 

I fredags, direkt efter jobbet, stack vi hem till Frida och Jeppas på goda homemade pizzas. Trevligt och gott!

   

I lördags lyckades jag lura med mig Frida till gymmet strax efter 8. Gött!

Efter gymmet tog vi promenix till byn för att uträtta ärenden. Träffade på fribergs som, precis som vi, tänkte grilla korv till lunch. Det slutade med att vi tog med oss vår korv till dem o grillade där. Nice!


 

Kalajs var det dags för på kvällen. Kusin Caspar fyllde 8år.


Presentöppning

  Dunderbra bild på mig ;)   Filip i djup diskussion   Caspar var så go mot Ellen och ville hålla och leka tittut   Per som fyllde ___ år ;) för ett litet tag sedan grattades också och även han ville känna lite på Ellen.  

Av vi - 25 september 2011 13:14

Fler bilder om projekt åkpåse har önskats så här kommer de.


Efter flera veckors letande och budande på tyger vann jag tillslut det finaste jag budat på. Ett knall grönt och gult tygstycke. Hade bestämt att alla andra detaljer skulle vara i den knallrosa färgen som vagnens suflett var i. Jakten på kantband, blixtlås och fleece i rätt nyans började. Hade verkligen tur och hittade exakt samma nyans. Lovely!

Stoppning skulle också fixas innan jag ens skulle kunna starta. Köpte mig ett duntäcke som jag slaktade (räcker till en till åkpåse om jag skulle vilja ).


Hade inget mönster utan körde på känn och hade Majas gamla åkpåse som förebild. Först klippte jag ut alla delar.


   

Sedan sydde jag ihop alla tre lager på framstycke och bakstycke.


 

Den rundade formen upptill gjorde jag av att sy på kantband och resår. Även framstycket fick kantband och rynkor.


     

Satte kantband på resten av framstycket och bakstycket så att "fulkanterna" inte skulle fransa sig och fastna i blixtlåset. Blixtlåset syddes sedan i på både framstycke och bakstycke.

Dags att göra stora knapphål för selen.


 

Dags att sy ihop åkpåsen i botten och sedan montera i vagnen. Premiärtur på höstens varmaste dag ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards