vi

Av vi - 5 augusti 2011 07:59

Here we go again......Tosselilla.

Åkte till Tosselilla igår med föräldrarna, kusinerna och Mike, Rebecka och Elli. En strålande dag då alla andra också ville dit. Alla parkeringar fulla och kön LÅNG. Tur vi hade biljetter och bara gick rakt in (Tack mor och far!)

Vi startade med badlandet, yehaa!

Gick bort och grillade lite lunch och slappade i skuggan. Sedan var det dags för karuseller.

Avslutade med fika och badlandet igen.

Toppendagen på Tosselilla var över efter 7 timmars lek och stoj. Likaså var huvudet. Skönt att sätta sig i en tyst bil, Maja somnade innan vi kom från parkeringen.

Tackar farmor oo farfar som haft Ellen idag. Där hade hon det mycket bättre. Vi körde och hämtade hem henne och fick lite grillat på köpet. Tack!

Av vi - 3 augusti 2011 19:56

Just avslutat tre underbara dagar på stranden tillsammans med familj och vänner. Äntligen kom sommaren med sol, bad, lek och god lunch på strandställena (tack mor o far) samt gott grillat på kvällen (tack svärföräldrarna). Känns som alla längtat efter sol och bad precis lika mycket som vi. Kul att så många samlas. (Igår fick jag det till att vårt sällskap var 25 personer!!)

Av vi - 1 augusti 2011 08:17

Nämen blev det SOL!! Solen har verkligen inte tittat fram mycket under våra 7 veckoras semester men idag, helt oväntat, tittade den fram. Genast blev det grill-lunch med Mike, Rebecka och Elli och sedan ner till stranden för lek och glass. Hoppas den tittar fram imorgon också.....

Av vi - 31 juli 2011 10:02

Borta bra men hemma bäst!

När Filip tränade åkte vi bort till mina föräldrar och badade. Alltid lika kul.

Rena och fina begav vi oss till Tuvas dop på stranden och därefter storebror Milles 2 års kalas. Fullt ståhej med 15 barn och 25 vuxna!! Trevligt och gott.

Av vi - 31 juli 2011 06:35

Dags för andra brodern att få besök. I torsdags morgon begav vi oss därför till Helsingborg. För att göra det lite roligare tog Filip bilen med Ellen och all packning och jag och Maja tog tåget. Maja har aldrig åkt tåg och var därför väldigt förväntansfull.

Alla mötte upp oss på stationen och vi gick en sväng på stan. Shopping, mat och karuseller senare kände vi oss klara för att åka hem till huset. God middag bjöds det på och mängder av lek.

Eftersom deras hus ska få en ansiktslyftning på utsidan var alla fönster iväglämnade (och huset snyggt nymålat i vitt). Vi var förvarnade för kylan så tjocka kläder var nerpackade. Det var jättemysigt att höra vinden och regnet som i ett tält men samtidigt ha alla bekvämligheter som i ett hus. Vi slappade framför brasan och tjabbade, barnen såg vi inte röken av ;)

Dag 2 träffade vi Svampbob och fick tatueringar, hann med lite shopping till och sedan besök på Busfabriken. Ett STORT lekland. Lite FÖR stort för Maja som tillslut lackade ur. Vi åkte hem igen till Martin och Lotta för lek och middag. Killarna lagade maten och efter att ha laddat kropparna med ny  energi åkte vi hem till oss. Stort tack för att vi fick komma på besök!

Av vi - 30 juli 2011 09:18

Tjejerna på gatan skulle ut och äta. Det blev stenugnsbakade pizzor. Tackar Annica som åter igen håller i grejer så det blir av.

Pappa Filip och barnen roade sig bra ändå ;)

Av vi - 27 juli 2011 07:32

TRÄNA!!!! Har haft ett uppehåll på en dryg vecka, känns toppen att vara tillbaka nu. Ny träningstopp o allt. Filip lirade tennis med Jeppas.

Jag tog Maja och lånade Tilde och åkte till leklandet. Alla bilder blev smått suddiga, fattar inte varför;) De hade störtkul och eftersom det var väldigt lite folk där så kunde de springa vind för våg och göra precis vad de kände för.

Filip var duktig och städade när vi flytt fältet. På kvällen kom några gymnasiekompisar. Jag hade gjort lite paj, sallad och bröd. Vi käkade, snackade och hade mysigt i solen (ja den tittade faktiskt fram wow)

Av vi - 26 juli 2011 07:30

Pysselmåndag. Bestämde mig för att göra en liten spis/vask till Majas rum att leka vid. Maja var givetvis på......först på mitt projekt och sedsn på sitt eget sidoprojekt. Hon ville göra ett flygplan. Hon jobbade och jobbade, hamrade och spraymålade. Kul att hon vill vara med och pyssla.

Fika hos svärföräldrarna innan de ger sig av till England och middag hos mina föräldrar innan deras minitripp i Sverige.

Med detta sommarväder är man sugen på en restresa. Va inne och kollade men inget bra. Det var dyrt och långt till både centrum och strand så det får va.