vi

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

kalajs kalajs

Av vi - 11 oktober 2009 07:17

Söndags morgon och klockan är 7.20 Idag steg vi upp halv sex och jag lovar att vi var de enda i byn......förrutom tidningsbilen. Idag är vi inte effektiva. Idag har vi alla tre krupit ner i soffan under filten och kollar på Alla barn i Bullerbyn.

Det är först nu det börjar ljusna och man kan se vad det är för väder. Maja tycker tydligen att det ser ut som sommar för hon klär just nu av sig till nakenfis.


Igår hann vi faktiskt med annat när Filip kom hem. Han satte fyra tätningslister på Majas fönster (som vi tog bort när huset putsades för några år sedan), jag och Maja putsade fönster ute.

Vi sov alla tre när det var dags för det. Gött gött!


På eftermiddagen åkte vi till Filips föräldrar på kalas. Bertil fyller år på tisdag men vi firade det igår. MAja lekte med farfar eller pysslade i köket med farmor. Filip och lillebror kollade finanserna på datorn och om det fanns någon lägenhet/hus Mårten kunde köpa. Farmor o farfar hade just kommit hem från Rom och det blev lite presenturdelning. Stort tack!

Efter middag och tårta plundrade Maja sin smultronplanta på säsongens sista smultron. Sedan var vi mätta och väldigt trötta och körde hem.


        

  


Vi däckade i soffan framför tv:n.....hoppas vi inte ska bli sjuka. Somnade strax efter nio (Filip orkade nätt o jämnt kolla på matchen till tio). Tur det med tanke på att vi stiger upp i ottan.


Hittade förresten gamla bilder i deras dator. Maja pytteliten (har hon verkligen varit såå liten? ) och Maja 7-8 mån då hon tar sina första steg med hjälp. Så sött så sött!


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards