vi

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

En händelserik helg

Av vi - 25 oktober 2009 15:22

Hello!


Nu har det gått så där länge igen. Söndagen är kommen och jag tänkte summera helgen.


Det startade i fredags när min bror Mattias och far kom på andrafrukost. Trevligt trevligt! Mattias som skulle vara hemma över helgen för att fira vår mors födelsedag hade ledig dag med mig och Maja. Vi stack till affären efter frukosten för att inhandla allt till kalaset (som skulle hållas hos oss).


  


När Maja vilade så vilade vi också. Efter lunchvilan stack vi på jakt efter födelsedagspresenten. Presenten var självklart slut....grrrrrr! Det blev en burk färg istället :) Vi lämnade Maja hos Filip när han slutat jobba och körde istället vidare mot Qvesarums byggnadsvård. Där kollade vi rundor på alla gamla saker och skaffade inspiration till Mattias fina hus.


Filip och Maja hade hälsat på Mike och Elli samt gått en sväng med svärmor på stan. Vi kom hem samtidigt alla och startade med fredagsmiddagen. Vi käkade go middag, bäddade till Mattias, hyrde en en film o köpte lite snacks. När Maja somnat fick jag väldig lust att måla en fondvägg med den inhandlade färgen.....vilket jag gjorde och spanade på filmen samtidigt.


  


  

  


LÖRDAG:

Efter frukost och helgmys stack Filip ut och planterade lite häck med nya grannen bak. Jag, Maja och MAttias åkte till mina föräldrar där nu även bror MArtin med familj hade "bosatt" sig.

Kusinerna lekte lite, vi kollade in en loppis och käkade lunch ihop. Sedan åkte vi hem för att vila.

På eftermiddagen blev det lite städning, förberedelse inför kalaset. Mattias kom och hjälpte mig med maten. Tack tack! Hela familjen anlände för att fira mors födelsedag. Vi åt gamla godingar från förr, lekte lekar, dansade, lekte, snackade och hade det trevligt.


  


            


SÖNDAG:

Filip stack 6.10 för att åka på storfisketur med ett 30-tal gubbar på en stor båt i Öresund. Siktet var inställt på torskar.....men det blev bara lite sill. Han ligger här sleten bredvid men hade en kul upplevelse idag.

Jag, Maja och Mattias slappade framför tv:n innan jag och Maja skulle till föräldragruppens återträff. Skulle egentligen ha grillat ute i naturen i den härliga höstsolen men den lyste med sin frånvaro. Det blev korvgrillning hemma hos Mattias o Martina istället. Nästan hela föräldragruppen va där. Kidsen lekte lite ute. De hade rejäla kläder men dock inte föräldrarna och efter en stund gick vi in istället och lekte.


  


              


Maja sov middag hos mormor så jag kunde träffa mina bröder lite till. Sleten som jag var somnade jag i soffan. Lite prat blev det iallafall. När MAja vaknat åkte vi hem. Filip kom inhasandes i sitt underställ ;) Nu ligger vi alltså här i soffan och kollar på Maja som pysslar med sina dockor. Det är söööndag.Några timmar ledigt kvar. Gött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards