vi

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

lov

Av vi - 29 oktober 2009 06:31

Veckans dagar har rullat på. Det är ju skollov så vi har haft det lugnt på jobbet. Nu hinner man alla de saker som hamnar på att-göra-listan men som man aldrig hinner beta av. En skön känsla att jobba gärnet och bli klar.


Kvällarna är nu mörka. Det blir inte av att man går ut efter middagen. Tur att dagis är ute en stund på förmiddagen, sover ute samt en stund på eftermiddagen. Maja får väldigt gott om friskluft. Värre med oss.


På kvällarna blir det istället innelek. Majas dockor har återigen blivit intressanta så det blir mycket mys, bädda, gå med vagnen, mata osv. Annars väljer hon att måla med kritor, lera eller läsa bok.


  


Klä på sig är kul också. Stövlarna åker på, mössan och sedan även jacka. Hon försöker även med dragkedjan men det går inte än. Duktiga tjejen. Klarar klä på sig själv. Dagis skröt med henne och att han var så duktig och kunde klä på sig själv. Även överdragsbyxorna fixar hon ibland.

Om drygt två månader fyller hon 2 år. Shit va tiden rinner iväg.


Nu är det torsdag och nu har även vi lov. Vi är lediga torsdag o fredag. Skönt skönt. Det enda måste vi har är att sätta gips i badrummets fönsternisch samt måla badrumstaket. Sedan tar golvläggaren över. Så skönt att vi bestämde oss för att unna oss hantverkshjälp. Annars hade dessa fyra dagar varit fullspäckade.


Annat som ska hända är besök av vänner, festligheter, badhus, kalas och.......räfsa löv ser jag nu när det börjar bli ljust. Hoppas på härligt soligt höstväder. Vi får väl se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards