vi

Alla inlägg den 16 december 2009

Av vi - 16 december 2009 19:07

Tisdag:


Efter jobbet hämtade jag Maja och vi cyklade hem och startade med middagen. När Filip kom hem åkte jag med mina föräldrar till Ikea. Det var hur lugnt som helst på kvällen. Det var bara vi på hela stället typ. Skönt!

Mor och far tog upp beställningar av andra i telefon o bl.a åkte 8 kakformar med avtagbar kant ned i vagnen.....som senare blev vagnarna.


  


Strax innan stängning var vi klara. Vi hade valt "lilla" bilen och där låg redan en kartong i bagaget.....tummen upp. För att klara få med oss allt.......en rolig syn.....packades sakerna upp ur kartongerna och påsarna och pressades in. En annan sak som pressades in var mor....bakom den enorma tavlan. Skitkul hade vi iallafall. Tack för en kul tripp.


  


Onsdag:


Maja sov oroligt inatt och var hängig imorse. Ingen feber dock. Vi klädde på oss och stod 06.50 redo på dagis för att kolla på när Maja gick luciatåg. Så sött med alla små.


    


Barnen stannade sedan kvar för att ha julfest och besök av tomten. Tyvärr fick Maja aldrig träffa tomten. Halv tio ringde de och sa att Maja hade drygt 39 graders feber. Det var det som hade spökat på natten och nu alltså brytit ut. Mor var snäll och hämtade Maja. Hon somnade gott i mormors säng. När jag släppt hem barnen vid ett stack jag hem och avlöste. Stort tack mormor o morfar för att ni hjälpte till. Maja och jag har myst i eftermiddags och mest tagit det lugnt.

Grannarna har ju kommit hem från Florida nu så vi tog en promenad för att posta julkorten. Det var mörkt och det snöade, jättemysigt.

Maja, som missade paketet av tomten på dagiset idag, fick igen det. Filip kom hem med en söt Pippidocka till sin sjuka lilla Majafis och grannarna hade hadlat en supersnygg rosa Ralph Lauren piké o halsband till Maja (som tack för att hon tagit in posten och vattnat blommorna;)


Ovido - Quiz & Flashcards