vi

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

"Stora William"

Av vi - 20 september 2011 19:21

Måndag:

Igår stack jag och Ellen till gymmet när vi lämnat Maja på dagis. Ellen sov bara 40 minuter så det blev mindre tränat än jag planerat....men men som sagt....det var 40 minuter mer tränat än om jag stannat hemma.
Eftermiddagen flöt på med lite balkongtvätt. Ellen sov så Maja och jag skrubbade 1 meter av räcket. Maja tyckte det var roligast att stå uppe på balkongen med vattenslangen och spruta vatten, regnade så roligt ner.......på hantverkaren som satt under för att sätta in vår nya källardörr he he he.

Avsaknandet av ett stycke kantband gjorde att jag inte kunde sy igår heller. Så fort Filip kom hem från jobbet stack jag till tygaffären och handlade mer.


Tisdag:

Såg fram emot att få sy klart idag. När jag kom hem från dagislämningen vaknade Ellen. Typiskt. Dock roade hon sig väldigt bra själv så jag kunde sy ändå. Stötte sen på alla problem: nålen bröts, rafs rafs knutor på baksidan, undertråden tog slut och slutligen lossnade den nya nålen och stannade upp hela maskinen. Phu! Jag tog en PAUS! Ellen och jag lekte lite istället.


När vi hämtade Maja på dagis hade hon frågat nya killen på dagis om han ville följa med hem och leka. Hon har pratat om honom nu ett tag så det var klart att vi skulle prova hur det var att leka hemma. Bara kul att hon är social. "Stora William" följde med hem och de hade väldigt skoj. Hans mamma och småsyskon kom efter några timmar och fikade med oss.


 

Efter middagen gjorde vi idag efterrätt på våra egna äpplen som nu är mogna.


 

 
 
Ingen bild

mor

21 september 2011 14:42

Usch,jag vet precis hur det känns när allt strular med symaskinen. Det kokar inombords och allt... är bara tråkigt. Men det fixar ju du snart med ditt gudabenådade tålamod.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards