vi

Alla inlägg under september 2011

Av vi - 5 september 2011 10:06

Strålande söndag. Kan man bli annat än glad?

     


Jag stack till gymmet efter vår goda frallefrulle. Fortfarande förvånad över att jag håller på och att det faktiskt är kul. Spotify i lurarna sen är det bara att köra.


Har ramat in Majas underbara porträtt av alla familjemedlemmar. Satte också upp en annan fin sak jag köpt för ett tag sedan.


     

Farbror Mårten kom förbi. Nya cykeln införskaffad så nu cyklar han hit och dit. Farmor och farfar var också på snabbvisit och tog promenad/cykeltur ner till havet.


 

Vi har legat i solstolarna och bara snackat i solen. Inte ofta Filip och jag bara tar det lugnt, samtidigt och inte i solstolar iallafall. Maja lekte med grannen Alfred en stund. De hade disco och uppträdde. Här gestaltar Alfred Mora Träsks arga version av "i ett hus vid skogens slut"


 

Mellisvila i soffan och sedan gympa!!

   

Av vi - 3 september 2011 18:01

Äntligen lördag! Filip tränade i morse och jag och flickorna tog det lugnt hemma. Stack sedan till stan alla och strosade. En liten lunch ute fick det bli innan vi återvände hem.


   

Kompis Astrid kom förbi och prinsessklänningarna åkte på. Tur att det nu finns vars en :)

 


Maja och jag tog en cykeltur ner till havet och lite överallt i byn. Shit va stor hon börjar bli.....nu får det sakta ner.

Filip står och lagar god middag och sedan blir det bara mys.

Av vi - 3 september 2011 16:26

En cykeltur med farmor och farfar där pappa var med flickorna under dagen.


 

Ellen poserar och Maja ritar av....


   

Fotboll på kvällen så Jeppas kom. Det blev hämtmat: stenugnsbakade pizzor och öl. Slängde ihop en äppelpaj till pojkarna vilket de inte tackade nej till.


 

Av vi - 3 september 2011 16:22

I torsdags tog jag en tur till stan med tjejerna. Vi cyklade till bussen och hoppade på. Störtkul tyckte Maja!

Tog en fika på mormors jobb och en prinsessklänning rikare åkte vi hem igen.


       

Ovido - Quiz & Flashcards