vi

Alla inlägg under oktober 2011

Av vi - 20 oktober 2011 20:04

Frida bjöd på fika medans hon jobbade hemifrån.


   

Måleri hos mormor.


 

Jag tyckte det blev skitbra, hon är ju trots allt bara drygt 3½.


 

Maja hjälpte mormor fixa pynt till kalasets bordsdekorationer på lördag.


 

Nu sover barnen och jag har varit och tränat. Sitter i soffan med rykande varm mannagrynsgröt.

Av vi - 19 oktober 2011 18:46

En måndag med Fribergs. Småflickorna börjar hitta varandra :)


  Filip och Maja bakade

   

Mormor fyllde år denna veckan så vi bjöd hem dem på födelsedagsmiddag. Maja var eld och lågor och hon valde servetter, ballonger och hela köret. He he. Jag tror vi sjöng för mormor 4-5 gånger under kvällen :)


   


Av vi - 16 oktober 2011 20:13

Imorse passade mor o far barnen 1 timme så Filip och jag tränade tillsammans.  Det är ju nåt man aldrig kan annars. Tack tack!


Lek med grannen William blev det.


 

Och annat söndagspyssel.


 

Avslutade med Majas gympa, som mormor ville följa med och kolla på. Maja skötte sig exemplariskt.

Av vi - 15 oktober 2011 20:09

-2 grader imorse. Satte gång en mysig brasa till frukosten direkt.

Efter frukosten stack jag till gymmet. Körde min favorit: 2km kondition följt av 2 st 3x12 styrka direkt följt av 2km kondition och sedan 2st 3x12 styrka o.s.v o.s.v


 

Lutar lite åt dessa skor. Helt plain på något sätt.

 

Maja och Filip var på tippen och slängde all skit som vi rensade ut från pannrummet förra helgen.

I veckan fyllde farfar år (och även Helena på gatan, GRATTIS i efterskott) Det var  dags att åka till farfars kalas. Den blev SOLIG fika i uterummet och sedan skön promenad.


         

Krispigt kallt men sååå soligt. Hoppas bara hösten fortsätter såhär LÄNGE. Snön kan vänta och komma typ 13 dec till 13 januari. Ok?

Av vi - 14 oktober 2011 20:03

   I torsdag hade jag tillgång till bilen. Yehaa! Då var vi ju bara tvungna att köra någonstans. Vi åkte till stan med Astrid, Maria och Sixten. Det blev inomhuslek, utomhuslek och gott mellis.


               

Idag ver det Filips tur att vara föräldraledig. Han tog med sig flickorna och farmor och farfar till naturmuséet.


   

Denna helg blir lugn och skön. Nästa helg blir det kalas så Martin och Mattias med familjer kommer hem, mysigt. Helgen efter det är min och Filips. Mina föräldrar överraskade oss med att boka ett hotellrum så vi ska åka iväg själva och shoppa och bara ha det mysigt vi två. Barnen kommer få mysa hos mormor o morfar. Stort tack!

Av vi - 11 oktober 2011 20:02

Idag har jag jobbat med rättning på förmiddagen. Ellen har också provat sin nya matta.


 

 Jag hämtade Maja från dagis och vi gick för att fråga Astrid om hon ville följa med oss hem. Det slutade med att jag traskade hem igen ensam. Hemma hann jag då plocka i ordning och foga den lilla nylagda delen av klinkergolvet i källaren (nya ytterdörren innebar en rad till med klinkers)


 

När Filip kom stack jag till gymmet. Blev bara ett kortpass för sen var det middag och promenix till nya invånarna i byn, Danne och Lisa. Maja älskar deras tre små hundar och nog såg det ut som om Ellen också gjorde det. Hon pussade dem, klappade dem och skrattade åt dem.


 

Lisa hade bakat underbara kanelbullar och det var så mysigt i deras nya hem.


   

Av vi - 10 oktober 2011 20:13

Måndag måndag...


Dagis på förmiddagen och hemmalek på eftermiddagen. Regnet bara öste ner så vi var glada att familjen E ville leka med oss.


 

Letar febrilt efter nya träningsskor. Har inte velat satsa efetrsom jag inte trott jag skulle fortsätta men nu känns det som att det är hög tid. Jag letar efter PLATTA och NÄTTA skor, typ de jag redan har. Tips mottages gärna....

Av vi - 9 oktober 2011 15:49

Alla har väl vid det här laget hört talas om Filips bakförsök med flickorna bus :) Sockerkakan blev inte riktigt som de tänkt sig...


   

I torsdag tog vi bussen ( med Hanna och barnen ) in till en ny inomhuslekplats. Ett tåg och tågstation lektes det massor på.


     

Fredagskvällen bjöd på tacos med Frida och Jeppas. Pärlor och Barbielek för de kvinnligs och fotboll för de manliga....vi spär väl inte på könsrollerna ? :)


      

Lördag blev shopping och Alfonsbio med kompis Tilde.


 

Vill passa på att gratta grannen Annica som fyllt år i veckan!  GRATTIS. Fast det varit hon som fyllt år kom hon in med en present till Ellen.


  

Idag söndag har vi tränat och STÄDAT pannrummet!!!! Nu ser vi golvet. Yehaa!!!

Ovido - Quiz & Flashcards