vi

Alla inlägg den 7 november 2009

Av vi - 7 november 2009 06:44

Lördagsmorgon. Klockan är i skrivande stund 06.44 Maja tittar på pippi och Filip plockar undan efter frukosten. Jag fixade varma bullar i ugn idag och varm blåbärssoppa. Mörkt som attan är det och inte är det tänt någon annan stans.


I torsdags kom mina nya arbetskamrater hem här på ost och kexbricka med vin. Vi skulle göra årets julspel och det hinns aldrig i skolan. Vi blev väldigt nöjda (då jag hittade ett perfekt på nätet med 28 färdigskrivna roller) !! Fick fina presenter också, alla tre här hemma. Jag fick blomma, Filip choklad och Maja lera. Stort tack!


  


Igår var det fredag. Maja och jag hade inget planerat. Hela förmiddagen var vi bara hemma och läste, lekte och fixade med den nya leran och alla tillbehör. Far kom förbi med andrafrukost vid nio. Gott gott. Han hade inte så bråttom så han stannade ett tag. Trevligt!

Maja och jag cyklade sedan till byn och lånade lite nya barnböcker på biblioteket. När vi kom hem träffade vi Hanna 15 minuter. Han hade fått norpa en hel del äpple från vårt träd som fortfarande har massa goda äpple kvar, på bar kvist.


MAja somnade och jag jobbade. Hela veckans arbete ska ju rättas o vara klart till måndagen.


När Filip kom hem blev det en tripp till stan. Klinker skulle inhandlas till golvet i badrummet och vi skulle kolla på overall till Maja. Mysigt att gå på stan i mörkret en fredagseftermiddag. Hemma blev det sedan go fredagsmiddag och tillhörande fredagsmys.


Idag är det HIPPA på agendan. Hippa utan mö. Vi ska på femkamp, spa och sedan ut på go middag.

Ha en härlig lördag där ute alla!

Bye

Ovido - Quiz & Flashcards