vi

Alla inlägg den 15 november 2009

Av vi - 15 november 2009 20:11

Vi startade dagen 05.55 som sig bör en söndagsmorgon....not!!

Blev en lugn morgon med pippifilm, frukost, dammsuga, städa, tvätta och fuktspärrning golv i badrum. Klockan blev halv tio och solen tittade fram lite. Vi tog på oss och pysslade i trädgården. Andra, och troligen sista, räfsningen av löv avverkades, det kokades kaffe i lekstugan samt käkades lite äppel från träden. Vi tog en promenad och Maja ville cykla runt kvarteret. Skönt att vara utomhus så på morgonen.


  

    

  

När vi skulle gå in sa jag till Maja att vi skulle in och äta mat och sedan sova. Maja la sig ner i trappan och låtsassnarkade och sa : åva zzzzzz åva


Filip fixade lunch. Sedan somnade Maja, Filip kollade tv och jag passade på att jobba lite så det inte skulle bli så mycket ikväll. Tur det.


Majas farbror Mårten kom på besök. Traggades lite om båtar och lägenheter.


Maja och jag åkte och handlade och stack inom min kusin Hanna och lilla Norpan. Idag var Maja snackig och vågade klappa Norpan många gånger. Kul!


  


Vi åkte hem och jag lagade middag!!! Filip ville självklart föreviga tillfället på foto. Det blev en jättegod köttfärspaj..om jag får säga det själv.


  


Kvällen fortlöpte lugnt. Vi bara slappade. Vilken söndag!


Av vi - 15 november 2009 07:47

Lördagen bjöd på ljummen, halvdisig morgonpromenad i hamnen. Mysigt. Det var bara vi ute i hela byn....ja förutom de 26 ankorna som vi hälsade på.


    


Vid 10 var det dags att göra oss iordning. Vi inhandlade sedan doppresent och åkte vidare. Lilla Lowe skulle döpas. En dag med mycket barnbus och god mat blev det. Tack så mycket!


    


  

  


Körde inom Filips föräldrar och pratade lite. Kändes som om det var sen kväll men klockan var bara fyra när vi åkte hem. Hemma blev det bara lite varma mackor o sedan en filmkväll.

Ovido - Quiz & Flashcards