vi

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

sista riktiga helgen

Av vi - 20 december 2009 19:47

Torsdagen flöt på. Filip var hemma med vår sjuka lilla Maja. Hon blev bättre och bättre och var på kvällen frisk.


På kvällen var det dags för personalfest. Det blev att laga mat i olika grupper (jag hamnade i efterrättsgruppen). Underhållningsgruppen hade fixat kakaoke och olika uppgifter till oss. Hemliga lappar delades ut till var och en. På min stod........som tur var....."utse en i din grupp som ska sjunga en låt från skivan julklassiker". Kvällen var rolig som bara den och det sjöngs hej vilt. Ute var det snöstorm så tur att jag fick skjuts hem.


I fredags var jag hemma med Maja som vanligt. Det var en lång dag. Det vräkte ner snö hela dagen och blåste så vi kunde inte va ute. Ingen kunde leka med oss heller så vi var vi två hela dagen. Vi pysslade och hade oss men inget speciellt.

Efter Filip slutat jobba åkte vi till stan för att fixa toasits, beställa markiser till huset, behandlingsmedel till stenskivan i badrummet.

Detta var ju sista arbetsdagen innan skolavslutingen så det blev pizza och filmmys. Gött!


I lördags åkte vi in till stan igen men nu in i centrum. Det inhandlades en del julklappar (så länge Maja sov) och strosades rundor lite. När vi kom hem skulle vi ut en lång runda och leka i snön och åka pulka. Tji fick vi. Maja gallskrek hela tiden. Skulle inte sitta i pulkan och skulle inte gå och inte heller cykeln dög. Vi fick bära henne 1km och då gallskrek hon hela vägen ändå.

På kvällen tittade mormor o morfar förbi och snackade lite till ett glas vin och brasa. Efter det blev det en film till i snörusket. Massor av ljus tända och bara få in lovkänslan. Tummen upp!


Idag är det söndag. Vi fick besök av farmor och farfar. Åt andrafrukost och de lekte med MAja när vi sågade till täcksidorna till badrumsskåpet och satte dem.

Efter middagsvilan skulle vi göra ett nytt försök i snön. Filip åkte till gymmet och jag o Maja skulle leka med Tilde. Det började inte så bra men sedan blev det lek i snön ändå. Perfekt backe i trädgården hade Tilde. En frusen Tilde ville fortsätta leken inomhus så det gjorde vi. Tack för sällskapet idag!


  

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards