vi

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av vi - 3 maj 2010 19:53

Lördagen var jag uppe och stundtals pigg. Vi körde och köpte dagisskor med kardborr till Maja. Lunch hos Filips föräldrar.

När vi kom hem blev det lek för Maja i trädgården och som vanligt även på grannarnas trädgårdar. Vi samlades tillslut på femman där det blev öl o rosévin (tack marcus för jordgubbssaften, passar bättre ihop med piller).


  


Lämnade sedan stället och Filip fastnade sedan hos mitt-emot-grannen "Mimmi" (heter Stefan men Maja har alltid kallat honom Mimmi) Mimmi tyckte det skulle sitta fint med Rom?! Filip tackade gärna ja. En helt vanlig dag på vår gata :) ha ha


  


SÖNDAG:

En skön söndag då jag var på benen och kände mig precis som vanligt. Gött!!


Stranden denna soliga dag.....underbart. Snart kommer vi varje dag ;)

 


Hittade en solig plats i lä och det var bara sååå skönt. 

 

Årets första glass avnjöts! Mmmmmmmm

Maja undrar var mamma och den goda glassen tog vägen.


   


Elli satsade också på att få smaka lite



Promenix i vårvädret, ja Maja ville såklart cykla ner till stranden.


 


Kaffe och lekstund på tomten.


  


Kände att allt va som vanligt när vi på förmiddagen tog itu med att sätta upp nya vindskivor på lekstugan. De som satt va ruttna och avbrutna. Dessa nya målade jag sedan svarta. Direkt mycket fräschare intryck.

  


Maja är precis som Skorpan. Ser man en stege ska man ju klättra på den. Skorpan hejdar jag ju inte men Maja fick jag snabbt springa fram och försöka bända loss. 


 

Kunde sedan hålla henne på marken genom att hon fick hjälpa till att snickra. Det gillar hon verkligen.


     


Härligt med vårväder. Sådant vill vi se mer av. Vilken livslust. Såå gött!

Ovido - Quiz & Flashcards