vi

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av vi - 9 maj 2010 20:55

Fredagen flöt på lite långsamt på grund av regnigt väder. Såå trist då. Vi körde Filip till jobbet och jag tänkte köra vidare till mitt gamla jopbb o hälsa på men det blev alldeles för tidigt. Åkte hem igen.

Far kom och åt andrafrukost och sedan hände väl inte så mycket mer. Körde sedan och hämtade hem Filip från jobbet. Maja stormtrivdes vid pappas skrivbord med att käka tärningar.


  


I lördags åkte jag och Hanna till MAlmö. Det blev triangeln och staden. Lite småkallt och miniregn men ok ändå. Var ju mer inne än ute. Hanna hade en hel A4 med saker hon skulle inhandla. Lite blev det allt. Jag köpte sommarshorts till Maja och skön strandklänning till solsemestern. Vi käka go lunch o åkte vidare till Ikea o Ilva. Där tog vi en fika och gled rundor. En handduk eller två följde med hem.


    




Hemma hade Björn, Filip, Tilde, Mille och Maja förberett middag. Det blev grillat. Mums! Våra inköp visades upp inför en måttligt intresserad publik. Tack för ni hade barnen o fixa middag! Och tack Hanna för en trevlig dag!


  


  


Idag har det varit pissväder igen. Jag hatar när det inte finns något att göra. Filip var och hjälpte Per med lasta massa sand till strax över ett. Maja blev inbjuden på lekstund till William på "trean". Jag passade då på att jobba lite. Efter en timme hämtade jag hem henne och det blev lunch. TAck för lekstunden förresten! Maja ville sedan inte sova så vi hoppade över det. Vi busade bara rundor här hemma. När Filip kom hem körde vi till stan och fikade....i bilen!!??

Lekstund ute med grannarna i det svikalla vädret medans Filip klippte gräset. MAt och sedan tog jag en promenix.

Nu har jag precis suttit och jobbat en timme till .Är fortfarande inte klar men orkar inte mer ikväll. Får ta det imorgonkväll. (så är det när man varit hemma från jobbet....allt läggs på hög och man får löneavdrag men åker ändå på att göra jobbet i efterhand...utan att någon lön sätts tillbaka precis....surt)

Ovido - Quiz & Flashcards