vi

Alla inlägg under juni 2011

Av vi - 10 juni 2011 13:09

Igår sydde jag två plagg till Ellen och Maja. Förklädesmodell till Maja o en liten kjol till Ellen.

    

 

Av vi - 9 juni 2011 10:04

Idag bär det iväg till nya mammagruppen med Ellens blivande kompisar....spännande!


    

Sommarfest på Majas dagis är det också. Sovit med flätor och allt. "Klackaskor", klänning o kappa skulle hon ha men ändå är hon pojkflicka nog för att leva farligt på vägen till dagis ;)


 


Av vi - 8 juni 2011 13:15

Det blir en dag på stranden.......eftermiddag iallafall


            

Av vi - 7 juni 2011 16:41

Nationaldagen startade med att jag stack till gymmet    fick med mig mor min också.

När jag kom hem var svärföräldrarna här. De hade promenixat med Filip och barnen.


Vi åt lunch och Maja och jag tog en sväng till stan för att hämta hem solsängarna....trodde vi ja. De var slut. Grr!


Jeppas och Frida kom sedan förbi och vi traskade alla till torget för lite nationaldagsfirande...och god glass.

 

       

När vi kom hem badade Maja i vattenspridaren och då tittade Annica in. Det blev bestämt att vi skulle grilla ihop så på med grillen och fram med lite av varje. Gott och trevligt. Var ingen som var speciellt sugen på att börja jobba dagen efter....


   

Av vi - 5 juni 2011 19:39

Styrde kosan mot Tosselilla med Fribergs. Perfekt väder, lagom med folk så allt flöt på. Mesta tiden spenderades bland karusellerna samt vattenlandet.


  Hiskeligt spännande tycker Ellen...                           

Barnen somnade gott och det lär vi också göra ;)


Av vi - 5 juni 2011 19:16

Nu vågar man tro att sommaren är här.


Filip spelade tennis vid 8.00 så Maja, Ellen och jag packade strandgrejerna och intog stranden tidigt. Härligt!


    


Fler och fler kom ner och det blev en skön dag, lite blåsigare än igår dock. Vid lunchtid traskade vi hem och käkade hemma i skuggan (blev perfekt med parasollet!)


Efter en kort lunchvila stack jag och tränade. Svalt och skönt på gymmet.


En lugn kväll med lek med grannbarnen och grillat hemma på altanen.

Av vi - 3 juni 2011 20:32

Händelserik dag. Strandenpremiär idag...


Först blev det storstädning av huset. Maja var väldigt kreativ och både målade och skrev och skickade brev till alla sina kompisar. Hennes eget påhitt, glad sommar skulle alla kompisar få och ett litet klistermärke :)


     


Filip klippte sedan gräset och då passade jag och Maja på att ta en timme på stranden. Albin var också där, perfekt med en kompis att busa med i vattnet.


 


Marcus och Frida kom 12.00 och grillade en korv med oss till lunch, och så lite jordgubbar på det. Det fick bli en sittning i skuggan!!! Då är det sommar! Glömde dock fota.


Vi stack sedan till stan. Ellen var hos farmor o farfar och vi gick ensamma med Maja på stan. Tivoli var på besök och självklart skulle Maja prova på....

Middag hos farmor o farfar på hemvägen. Gott!


        

19.00 var vi hemma igen och då solen fortfarande gassade fick Maja bada i vattenspridaren. Lycka!!!


    

Vi monterade vårt nya parasoll vi inhandlade idag. Nu är vi redo för en ny solgassande dag. Blir nog stranden imorgon också:)


 

Av vi - 3 juni 2011 20:15

En underbar eftermiddag i Lilla Skedet hos min moster och hennes man.  Mor, jag och barnen styrde kosan dit idag. Härliga promenader då "trollen" gömde sig, upptäcksfärd i ladan, massa spring och lek samt svingod rabarberpaj i eftermiddagssolen.


             Eftersom far och Filip var i Tyskland följde mor med oss hem. Jag bjöd på tacopaj, mums. Tackar för en skön heldag, kramar i massor!

Ovido - Quiz & Flashcards