vi

Alla inlägg under juni 2011

Av vi - 22 juni 2011 09:28

Fick ett litet sneak-a-peak på bröllopsfotona som bror min tagit. Ni kan ju gissa vem som ska ta våra bröllopsfoto :)


               

Av vi - 21 juni 2011 18:48

Nya fina mini rodini anlände i brevlådan :) I love! Inköpta på oii.se


 

Av vi - 20 juni 2011 20:51

Första riktiga semesterdag ihop och det öste ner. Filip städade därför huset med Ellen på magen vilket hon störtdiggade. Jag och Maja gjorde ärenden.


 


 Efter lunch o slappestund kom Astrid hit och lekte.

Jag åkte med Ellen till BVC för vaccination. Hon tyckte inte det var skoj men det gick över. Hon är nu tre månader gammal, 66 cm lång och vägde 6850g.


  

Filip stack sedan och tränade o jag målade en gavel på en garderob med griffeltavelfärg. Filip o Maja handlade sedan när jag slipade ledstången till källaren samt lagade mat. Lekstund inne hos William blev det sen.


 Ikväll var en stor kväll. Maja skulle sova utan nattblöja och var överlycklig! Nu håller vi tummarna . . .

Av vi - 19 juni 2011 18:57

Lämnade båda flickorna till farmor och farfar och begav oss till Göteborg. Det var dags för min bror Mattias att gifta sig med sin Sabina.

Som tur var fick vi tidigare incheckning på rummet så vi kunde duscha där. Bara en timme senare åkte vi till kyrkan. Ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna. Tog bara med mobilen. Bröllopsbilderna tog självklart min bror Martin och assisterade gjorde hans Lotta. Ska bli spännande att se dem sedan. Dock fastnade de inte själva på något av mina kort under kvällen. Hoppas någon mailar mig någon bild på dem.

De var så fina så, Mattias och Sabina. Inte ett öga torrt.


 


Lite regn skadade inte med ett sådant fint paraply.


 


Att eskorteras i fars bil stod på önskelistan vilket de självklart fick. Klädd med vita ballonger, vit spets, skylt och silvriga burkar blev den kanon.


 


Gästerna hoppade in i den hyrda bussen. Där var det aktiviteter från toastmaster och toastmadames sida.



Framme vid festlokalens glasveranda fick vi champagne och tilltugg och minglade medans vi väntade på brudparet.


       


Kvällen fortsatte inne i huvudlokalen med god mat och dryck, roliga tal och diverse aktiviteter. Efter dessert OCH tårta var det dags för dans. Vi festade och dansade sedan hela natten lång....


                Tackar för ett hellyckat bröllop och må lyckan vara med er Mattias och Sabina.

Av vi - 17 juni 2011 21:08

Jag skulle bara flika in att.....jag är så NÖJD! Så nöjd med mitt liv, en underbar känsla. Huset är mer eller mindre klart och I love så många små pusselbitar i det. Nu startar en ny del av mitt liv då jag och allra bästa Filip och våra alldeles ljuvliga små döttrar ska njuta....NJUTA!


                                                                    

Av vi - 17 juni 2011 20:48

Nu är det sommar på riktigt! Jag, Maja och Ellen avnjöt en härlig skolavslutning. Dagen till ära hade vi alla tre matchande outfits, vilket vi aldrig har annars. Allas humör var på topp och efter att ha busat på skolan och sjungt "Den blomstertid nu kommer..." stack vi direkt till stranden och tog oss en glass.


     

Av vi - 12 juni 2011 10:00

Min födelsedag startade 06.07 med att Maja sa: Ska vi sjunga ja må hon leva nu?

Filip masade sig upp och så blev det sång och presentöppning.


    

Mor och jag tog sedan en timme på stan i solen. Gött! Sedan var det dags för överraskning....bilen styrde mot en solig och naturskön plats där far, Filip, Maja och Ellen väntade. Det blev korvgrillning, jordgubbar och presentöppning. Underbart ställe!


                

När vi kom hem slappade vi lite i solen och sedan bjöd vi hit Mike, Rebecka och Elli på pizza och hemlagad jordgubbstårta.


         

Tack till alla som var med på min dag och tack till alla som gratulerat mig! Kram kram

Av vi - 11 juni 2011 08:43

Underbara fredagskväll! Gratulationerna har redan startat. Martina först ut med världens bukett   . Annica kom sedan med fina tröjan ;)

Alla härliga grannkids lekte sedan och jag bara njöt av en härlig fredagskväll så här dagen innan.....


          

Ovido - Quiz & Flashcards