vi

Alla inlägg under augusti 2011

Av vi - 14 augusti 2011 18:30

Ödsligt tomt på gymmet.


 

Planterade lite rabarber, smultron och björnbär som vi fått av mina föräldrar. Lite mer snickeri på köksbänken till Maja hann vi också med.

Sedan en snabbvisit av Markus och Frida följt av ett besök av Mike, Rebecka och Elli.


   

Söndagen är över och ny vecka snart.

Av vi - 13 augusti 2011 17:30

Ellen är nu fem månader gammal. Shit va tiden går! Hon visar gärna upp sina nya färdigheter i form av asgarv, bubbelgörande och att sitta själv.

Allt flyter på och såhär lätt trodde vi aldrig det skulle bli....peppar peppar....



 
 
 

Av vi - 11 augusti 2011 20:30

Det magiska datumet var kommet, datumet då 8 veckors semester va över. Dock hade jag en dag till eftersom jag bara jobbar fredagar o onsdagar detta år. Filip stack till jobbet o maja till dagis. Om sanningen ska fram kliade det i fingrarna, jag ville också börja.

Fick reda på att min vikarie skulle börja utan att där var någon som tog emot henne. Stack därför dit med Ellen. En givande och helt avgörande halvdag blev det med mycket prat och visande om hur jag jobbar. Nu har hon fått en start och har ett par dagar tills vi sed igen på onsdag. Den dagen brukar gå i 190 eftersom eleverna kommer dagen efter. Lika spännande varje gång! Dock blir vi 31 elever i klassen i år.


Hämtade Maja direkt efter och vi tre tjejer slappade i soffan. Regnet öste ner o Maja ville hitta på massor. Ett tu tre tittade morfar förbi och undrade om Maja ville följa med honom och göra ärenden. Maja älskar att hänga med på ärenden, speciellt om hennes föräldrar inte ska me. Tydligen köptes det element, nya maskiner och x antal lister o dosor. Maja återlämnades lagom till middagen.


Filip skulle jobba första arbetsdagen till 20.00 så det var bara att hoppas att Ellens nattningstid skulle passa in. Hade sådan tur att Ellen somnade kvart i åtta o Maja kvart över åtta. Kände mig världsbäst när filip kom hem :)


Imorgon är det min tur att jobba, men då halvdag på högskolan och sen halvdag med mål- och bedömningsarbete.


Sov gott (ska försöka även om jobbehjärnan nu börjat gå på högvarv)

Av vi - 11 augusti 2011 16:34

I väntan på att kompis Astrid skulle komma på morgonen fick Ellen duga. Hon pyntades och ombads att spela så att Maja skulle kunna dansa. Tur att den hade automatläge ;)


 

Efter en timmes lek med kompisen åkte jag och barnen på utfärd med mina föräldrar. Vi styrde mor Wanås och kollade in dess utställningar. Mitt i skogen skulle Ellen ha mat. Vi hittade en fin stock att slå oss ner på och.....jag hade glömt nappflaskan!!!! Vi provade att ge i en pipmugg men inte så förvånad över att det inte fungerade. Jag tog Ellen och vandrade snabbt tillbaka, tog bilen till närmsta affär för att införskaffa nappflaska. Väl tillbaka fikade vi och Ellen skulle få avnjuta sin måltid. Hon totaldissade coops nappflaska. Mor matade henne ersättning med tesked?!?! (tålamod) tills hon var nöjd för stunden. 


                  

Vi kände oss färdiga med de kulturella aktiviteterna och körde vidare till närliggande stad för shopping och tivoli. Maja och morfar tog tivoli medans jag och mor shoppade (ytterst lite, dock ett par ursnygga chinos till Ellen - tack mor) Köpte där nya flaskor på ica vilket lilla damen stormtrivdes med och gladeligen glufsade i sig ersättning med.


Tackar mor och far för ett mysigt äventyr!

Av vi - 10 augusti 2011 08:11

Ett pass på träningshuset blev det på morgonen med mor min. Skönt! Skippade fönsterputsningen, tar vi en annan dag.


Regn, sol, regn, sol o.s.v hela dagen. Det blev därför innelek i massor. Tog fram mina gamla barbiesaker och det lektes i mängder med dem. Att de inte riktigt passade in i mitt gamla dockhus gjorde inte Maja något, de fick bara sitta ner istället.

Doktorn har vi också lekt, med bandage och allt.


       

Av vi - 9 augusti 2011 08:11

Min tur med lite sovmorgon och Filips tur att träna. Satte sedan igång projektet fönsterputsning. Maja hjälpte till att tömma fönsterkarmarna och spola av växter. Självklart ville hon fortsätta hjälpa till.....men det ville inte jag ;)


   

Filip och Maja cyklade ut en runda så jag kunde gå på putsningen. Idag gällde insidor och mellan. 76 rutor senare ställdes allt tillbaka och Filip och Maja kom hem med kompis Tilde. Det blev pannkaksätning och lek.


För miljöombyte blev det sedan promenad till stranden och mötte upp Astrid med familj och senare även Tilde med familj. Inget höjdarväder precis ;) men lite trevligt umgänge och friskluft iallafall.


 

Semestern snart slut, pre-höststämning, nackspärr och hårt putsande tyckte vi förtjänade sommarens första snacksätning. Det blev soffmys, film och lite naturchips.

Imorgon väntar eventuellt 12 rutor via utsidan.....kanske, kanske inte.....och min tur att träna.


Av vi - 8 augusti 2011 08:31

Regn, söndag och allmänt öde. Ellen och därmed jag, vaknade klockan sex. Filip gick upp nio. Då var jag mer än redo att sticka till gymmet. Pga en lätt nackspärr försökte jag bara få upp rörelse så det blev crosstrainer och rodd. Kändes bättre efteråt.


Vi stannade mest inne i ösregnet och spelade spel osv. Efter lunchen ville vi alla ut en sväng. Bytte ett plagg i stan och satte oss sedan på fiket.


När vi kom hem hade det spruckit upp så jag och Ellen tog en rask promenad och Maja och Filip cyklade till skogen.


Tidigt kvällsmys i soffan och så va söndagen över. Nu är det bara tre dagar kvar av semestern. Ska bli jätteskoj att börja jobba. Ska ju bara jobba onsdagar och fredagar.

Av vi - 6 augusti 2011 18:51

Strålande sol och en morgonpromenad. Åkte sedan till stan. Köpte lite snygga höstsaker och mötte upp Filips föräldrar och lillebror. Farmor köpte bra dagisskor till Maja och farfar bjöd på lunch. Gott gott! Efter lite lek i parken avslutade vi besöket med en glass på torget.


     

Åkte hem och raka vägen till stranden för ett eftermiddagsdopp. Astrid följde med hem på lite lek och sedan blev det gott grillat i kvällssolen. Underbar dag!


 

Ovido - Quiz & Flashcards