vi

Alla inlägg den 1 maj 2009

Av vi - 1 maj 2009 20:03

Gött me långledigt! Fredag lördag och söndag!


Fredagen var Filips dag. Han skulle ut på sin efterlängtade fisketur med Mike. Jag slog följe med Annica (som också hon var gräsänkling) på en morgonpromenad. Inte en kotte var ute. Stålande sol och alla är lediga en sådan här dag men ingen syntes ute. Inte ens affären hade öppet så det fick bli statoil. När vi kom hem var vi lunchsugna men nog fick vi vänta lite....klockan var ju bara 10.00

 


Vi lekte bort lite tid och sedan blev det dags för lunch. Jag bjöd på varma mackor.....mums. Barnen skulle sova så vi delade på oss. Maja somnade på fem röda så jag slängde av mig kläderna och rusade ut i solstolen. Nu jäklar. Vågade knappt hoppas för oftast blir det då inte som man tänkt sig. Men denna gång gick det över förväntan. Två timmars vila, sol och slapp blev det för min del. Underbart! Började t.o.m sakna Maja och tyckte hon skulle vakna.


När hon vaknat tog vi en skön promenad men grannarna som också de hade vaknat till liv. Vi promenixade ner till havet och satt i solen och käkade go glass. Sommar sommar sommar.....Gick förbi en uteservering och blev grymt hungriga. Det bestämdes att grannarna skulle komma in till oss och käka pizza när männen kommit hem.



 

 

 Är det detta som kallas smuggelsprit?


Goda pizzor, smaksig dricka och trevligt sällskap. En skön fredag med bra avslutning.

Ovido - Quiz & Flashcards