vi

Alla inlägg den 30 september 2010

Av vi - 30 september 2010 20:25

Vilken vecka!! Hattigt och rörigt med planering och snabba beslut.


I måndags ringde Filip i samma stund som jag slutade och sa att min far hämtar mig istället och vi ska inom och tvätta bilen snabbt för någon skall kolla vår bil. Vi gjorde som han sa. När vi kom till mina föräldrar var det full sjå på Filip som sprang rundor och körde o fixade det sista. Maja och mor lagade mat och vi fick god middag. Just när sista tuggan var uppäten kom två killar. Full dealing på gatan, jag bara spanade i fönstret.

Filip kom in och affären var klar. De tog bilen och det på studs. Full rulle igen med att tömma ut bilbarnstol, CD-skivor ja och allt annat man sparar på sig i en bil. Killarna betalade och körde iväg.....jaha.....va gör vi nu?


I tisdags kom Filip hem sent och det var såååå skönt att pausa en stund i soffan.


Igår körde vi och handlade direkt efter jobbet. Hem snabbt och förberedde mat. Mor och far kom på middag för de skulle natta Maja så vi kunde gå på föräldramötet på dagis. Strax innan maten kom jag på att jag glömt låna böcker med blindskrift som jag byggt upp lektioner kring dagen efter. Snabbt in i bilen och fixade boken på biblioteket i sista stund. Maten var god och föräldramötet var trevligt. Tackar mor o far som nattade Maja!


Idag, 2 minuter innan jag slutade, fick jag ett samtal om en kvällsfika/kalas. Klart vi skulle gå på det! Caspar fyllde 7 i fredags och vi kunde inte komma på kalaset i lördags. Idag blev det ett minikalas. Tack för en trevlig stund!


  

  

  


Imorgon ska jag ha bilen så jag snabbt kan sticka från jobbet, hämta Filip och hinna till ett möte på banken. En skylift som Filip hyrt till helgen skulle hämtas samtidigt. Tackar far för att han kan ta skyliften med sig hem när han har ärende i stan imorgon. Efter banken ska vi kolla bilar, för UTAN bil kan vi inte va. Maja ska leka med farmor då.


Lördag blir det kuligt galej....och söndag....då ska vi VILA och TA DET LUGNT!

Tänker tillbaka på förra söndagen. Mysigt slappigt med lek utomhus. Det får vi göra om!


Förresten....Maja ville hoppa studsmatta och frågade om jag skulle hoppa med henne. Jag sa att jag inte ville det med bebisen. Nä sa Maja, då kanske henne ramlar ut. Ha ha ha!

Hon tycker den kan komma nu för hon ska få köpa napp till bebisen då. Hon har också bestämt att hon ska bära den, pussa den och leka med den. Hon frågade

också om den skulle komma ut där....och pekade på min knäskål ?!? Ja det är krångligt det där, lilla gumman.


     

Ovido - Quiz & Flashcards