vi

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Långledigt

Av vi - 24 maj 2009 13:59

Nu är den låååånga ledigheten slut. Det är söndag och jag sitter här och tittar ut på regnet. Filip är och fiskar och Maja sover.


Får tänka hårt för att komma på vad vi gjorde i fredags. Hmm. Vet att vi satte staketplintarna och stolparna.....men kommer inte på något mer. Jo...jag sydde en jäkla massa dynöverdrag till utemöblerna i uterummet och Filip och Maja var en sväng på stan.


Det börjar ta form på innergården...lite mer växtlighet så blir det nog bra. 

Igår morse sydde jag lite gardiner till uterummet. Mormor och morfar ville sedan passa Maja så Filip och jag köpte virke och smackade upp ett staket. Nu kan Maja inte komma ut. Den nya grinden är ju på plats och låset är nu flyttat så hon inte får upp det....än. På andra sidan stoppas hon av vårt nya staket, så nu är hon i säkert förvar.



Vi hann städa huset också och vila 30 minuter innan Maja lämnades tillbaka nysoven och nyäten några timmar senare. Stort tack!

Maja svidade om till mormors nyinköpta klänning och gästerna kom. Det blev grillkväll med Mia, Malte och Per. MYCKET hussnack om deras nya hus....I like och god mat slank ner i magen. Tack för en trevlig kväll!




 


Idag, söndag, målade jag staketet på morgonen. Kolla så tjusigt det blev! Pinnarna fick ju vara på andra hållet här för att hålla rymlingar inne.

 


Sedan tog vi en slappetur till farmor och farfar. Där fick vi god nylagad paj och Maja inspekterade självklart hönorna hos ena grannen och kattungarna hos andra grannen. Vi fick även kolla in gamla foton.....sorry Inger och Bertil men var bara tvungen att lägga ut dem he he;)


 


Nu sussar Maja i sin säng och jag slumrade i soffan. Skönesöndag!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards