vi

Alla inlägg under maj 2009

Av vi - 18 maj 2009 20:26

Skit skit skit!!! Hade satt mig och skrivit hur mycket som helst om föräldragruppens dag på Skånes djurpark. Det försvann!!!!


Pallar inte nu så jag slänger bara in bilderna. Titta och njut, det gjorde vi.







Av vi - 16 maj 2009 19:03

Igår var det underbara fredag! Medans jag stressade rundor på jobbet med elevens val (100 köttbullar, x antal potatisar, jäkla massa disk, och 31 barn) så var Maja och Filip på en underbar cykeltur till skogen.


 


När det så hade blivit dags för helg satsade vi på grillat. Grymt gott som vanligt. Extra gott igår eftersom Filip hade fixat något nytt tillbehör. Ja och så hade han fixat min efterrättsfavorit. Love you!



Idag ville farmor och farfar träffa Maja en stund så Filip och jag körde rundor och köpte träd, växter, krukor och jord till vår innergård.

Maja störtdiggar farmor och farfars grannes hönor....och att få presenter. Tack så hemskt mycket farmor och farfar säger Maja (och vi)




När vi forslat hem allt var vi ute i trädgården och fixade. Tjusigt tjusigt! Det börjar arta sig.


Nu väntar en riktig tv-kväll med robinson och eurovisions......och snacks. På tal om snacks....köpte förresten en våg idag så det blev första vägningen sedan 21/6- 2007. Använde Maja som referens eftersom hennes vikt är aktuell. Den stämde. Det betyder att jag och Filip är ok. Vi kan äta snacks ikväll ;)


Imorgon bär det av till Skånes djurpark med hela föräldragruppen. Ska bli väldigt trevligt.


Av vi - 13 maj 2009 20:35

Uppe med tuppen som vanligt. Landar alltid på 06.00-06.30


Vi tog en solig morgonpromenad med Annica o.co Ljuvligt att vara ute och strosa när allt är så tyst och solen skiner. Hela dagen ligger framför en. Gött det!


Majas morfar kom sedan på andrafrukost. Det gjorde han ju allt som oftast när Maja va bebis och jag var hemma men nu var det längesedan (för jag är ju inte hemma ;) )


Maja och jag pysslade sedan i trädgården. Bar in utemöblerna i uterummet, Maja "hjälpte" mig att putsa glaspartierna och hon traskade rundor med skottskärran på gräsmattan.


Det började närma sig lunch så vi cyklade hem till Majas mormor. Där var det tomt. Maja somnade så jag satte mig och solade. Mor kom tillslut och solade hon också.

Ja sedan blev det "senlunch" och bad i badkaret. Läste böcker och lyssnade på gamla barnvisor på LP.


Jag och Maja skulle cykla hem men då följde mina föräldrar med oss. Far fixade till förstärkningen av nya grinden i ett nafs (effektiv han) och Maja visade mormor sin sandlåda....utan sand.


 


Innan de skulle åka var Maja bara tvungen att kolla in morfars verktyg som hon är så nyfiken på. Hon är allt en liten fixare.




Av vi - 12 maj 2009 19:29

Det har varit två långa dagar på jobbet så därför har det inte hänt något här hemma. Det har bara blivit middag, mys och nattning av Maja.


Maja har inte sovit gott inatt, och inte vi heller. Host host och åter host. Imorse hade hon väldigt häftig ytlig andning och det pep från luftrören. Filip och Maja åkte till doktorn och lilla Rumpan fick efter diverse undersökningar Bricanyl och klistermärke med en prinsessa på. Trots flåsandet dansar hon på till tonerna av .....du e så söt min kära lilla ponny. Hon kör stajlen upp och ner, sida till sida, klappa och snurra runt. Så sött så sött.


Idag är det exakt en månad kvar till skolavslutningen.....det ni! Jag längtar som en gris. Vi jobbar ju sedan en vecka till efter det men det kan ju kvitta i sammanhanget. Känns som sommarlov då.

Efter sommaren ja.....va händer då? Jag har ju nu blivit uppsatt på den omtalade övertalighetslistan och skall alltså lämna min arbetsplats och "stoppas" in någonstans i kommunen där det behövs, om det behövs. Annars väntar uppsägningar och sist in först ut. Väntar med spänning på att få se vilken plats på listan man är. Sex år i kommunen......några borde väl ligga efter mig ??



Av vi - 10 maj 2009 20:36

Så då har helgen gått och ny vecka väntar.


I lördags blev det målning av uterumsgolv, städning och sedan stan. Ja innan stan hann Maja med att åka sin bobbycar ner för den lilla trappen till tv-rummet.


 


Stackars tjej! Men efter det så kan hon nu ordet BIL. Det har hon traggat om hela helgen nu.


Maja fick vara med en stund på stan för hon behövde nya skor men sedan ville farmor och farfar leka med henne. Jag och Filip fortsatte med ärenden. Nu är växter o krukor till innergården valda. Hämtas på lördag. Gött!

När vi hämtade Maja, som bara ville leka med hönsen och farmor och farfar, fick vi grillat. Mums!


Fint väder var det när vi kom hem så det blev till att måla utemöblerna och bara vara ute i trädgården.


Idag var det också fint väder. Vi städade av resten av huset och sedan tog Filip och Maja en långpromenad så jag kunde jobba lite. En del att göra nu under utvecklingssamtalstider.


Farmor och farfar kom inom och ville ta en härlig strandpromenad och frågade om Maja ville följa med. Japp det ville hon!

Jag och Filip snickrade en grind så Maja inte springer ut på gatan hela tiden. Nästan klar blev den, bara förstärkas i fästningen så.


Ja sedan blev det lite gräsklippning och handlat, sådant som hör söndagar till. Tog sedan en skön cykeltur ner till stranden för årets andra glass. Yummie! Maja provade glass för andra gången och denna gång verkade hon tycka om det, lite kallt men ok. Vi lekte på lekplatsen en stund. Nice!


 


Väl hemma blev det grillat i trädgården.


 


Snart blir det kanske förresten grillat hos Per och Mia som nu köpt hus ;) Stort GRATTIS!

Av vi - 8 maj 2009 18:59



Våren är tillbaka! Har ju blivit lite bortskämd de senaste veckorna av underbart väder med sol sol och åter sol. När de så blev kallt, regnigt och molnigt ett par dar så kändes det som höst....men men den som väntar på något gott!

Nu ikväll kom solen tillbaka. Satt och njöt och beundrade körsbärsträdet.....och Maja som satt och lekte med sin docka. Melker var ju tvungen att ha mössa på sig precis som Maja ;)



Nytt är att Maja kom in på det dagis vi önskat. I augusti är det alltså dags. Buhu...stora tjejen ska börja dagis. Tiden går lite för fort nu....


Ikväll blir det mys med film och gottis. Stort grattis förresten till Martina och Mattias (från föräldragruppen) som fått en liten pojke till !


Avslutar med en liten bild på en dam.......



ja det är klart det är jag, men visst är det lite likt Maja?

Av vi - 6 maj 2009 20:36

Idag var det onsdag och min och Majas dag. Om jag brukar längta till onsdagar så gjorde jag det ännu mer denna vecka. Igår jobbade jag halv åtta till halv åtta och träffade aldrig min älskling så jag såg verkligen framemot idag.


 


Maja ligger och tittar på Skorpan och funderar över varför han ser så konstig ut?


Vi har äntligen fått träffa Martina och Emilia igen. De kom hit imorse och lekte och stimmade med oss. Kul att få träffa er igen och leka som förr. Saknat er!


 


Maja och jag gick sedan bort till mina föräldrar där bror Mattias var på besök. Maja sussade sött medans jag och Mattias låg och snackade en massa. Tack för lunchen!


Vi promenerade sedan ut i  stormen och gick hem till oss. Vi drack te och pratade lite om renoveringar och andra livsfrågor ;) Maja kunde vid det här laget inte släppa Mattias och puttade t.o.m bort mig från köksstolen för att själv klättra upp och komma närmare honom.



Så var ännu en onsdag slut. Nu längtar jag till helgen då jag får träffa Maja lite mer igen...och Filip också förstås ;)

Av vi - 3 maj 2009 19:07

Är dödstrött, skriver bara lite.


Projekt nytt tak på uterummet. Filip tog ner det gamla taket medans jag och MAja inspekterade.


 


Maja hälsade på mormor och morfar medans jag och Filip körde och handlade tak, skruvar, golvfärg, hängränna, sturör osv.

Jag sågade takbitar, Filip skruvade fast dem. Jag målade utsidan av uterummet och Filip monterade krokarna till hängrännan. Vi hjälptes åt att sätta upp den och stupröret och plockade sedan iordning.


Det har gått i ett. Har jobbat från 8.00 - 17.00 så nu känner jag att det blev lite mycket....med tanke på att en hård vecka med bl.a sju inbokade möten startar imorgon. Åter igen vill man ha en helg efter helgen. Varför blir det alltid så?


Tack mormor och morfar som ville passa Maja-fisen idag!

Ovido - Quiz & Flashcards