vi

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av vi - 14 juni 2009 08:13

Vilken vecka!! Avslutningsvecka....så skönt men ack så mycket att göra. Barnen på jobbet är helt toppade och det ska städas, tömmas ut, göras klart, organiseras, tränas på uppträdande, visor inför kyrkan, pynta, baka osv...


I måndags stack jag lite tidigare och hann vara med en timme på föräldraträffen hos Vincent. Kul att se alla barn och föräldrar igen.


I onsdags hälsade jag och MAja på mitt nya jobb. Det blir nog bra det här. Vi gick sedan hem till mormor. Under dagen lekte vi samt handlade och jag bakade inför torsdagen.




På kvällen var det dags för barn och föräldrar i klassen att ha en grillkväll på stranden. Den flöt på bra. Fick dock ont i magen och låg sedan resten av kvällen aj aj aj.


I torsdags fyllde jag alltså 29 år. Filip glömde bort det och surade på morgonen för att jag stökade upp i köket när jag vispade grädde. Varför skulle jag tvunget vispa grädde typ? (kanske för att det var min födelsedag och jag skulle bjuda på tårta kanske !! grrr)

Han kom på sitt misstag senare framåt dagen.......



På kvällen skulle jag ha varit ute med Annica och några fler och käkat men orkade bara inte. Det blev pizza, film och bara lugnt i soffan. Behövde bara få va.


I fredags var det dags för skolavslutning. Regnet det bara öste ner men det ordnade sig ändå. Proppmycke folk i skolan och alla skulle fika, lyssna på barnen och oss. Jag skulle ta farväl efter ina 5 år 6 månader och 27 dagar. Buhu buhu......i kyrkan brast det när jag sjöng mötas och skiljas....lite sorgligt allt det här.

 När alla gått hem för dagen var det städ och disk och lite plock. Körde sedan till Filips föräldrar. Där skulle vi fira Filips lillebror Mårten som fyller år samma dag som jag (vilket Filip också glömde) Det blev mat och fika.




Igår var det dags för mitt kalas. Vi fixade på förmiddagen (jag var en timme hos mina föräldrar för att äta frukost med mina syskon). Klockan ett kom alla nära och kära och det blev ett lyckat kalas (trots att vi fick sitta inne - har typ ALDRIG gjort det på min fördelsedag) Tack för att ni alla kom och firade med mig. Tack för alla presenter!








 

Efteråt blev det städning igen och Maja lyckades ramla ner för trappan tre gånger. En gång från den stora och två gånger från den lilla. Hon grät resten av kvällen och slocknade halv sju. Jag slocknade nio.


Nu är det söndag och jag sitter med MAja i knät. Solen skiner....underbart!



Idag ska vi äta lunch hos mina föräldrar och sedan spela bowling hela familjen (får passa på att träffa syskonen innan de åker tillbaka till sitt)


Phu...veckan är slut och nu återstår bara två arbetsdagar sedan är det SEMESTER!!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards