vi

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av vi - 5 februari 2010 14:14

Har försökt mig på EFIT (ett foto i timmen). Så här kommer min gårdag:


Klockan ringer 06.00 men då är vi oftast redan vakna.

     

07.00 är vi alla i ordning och frukost och allt är undanplockat. Sitter och väntar på att åka till dagis, jobb och cykla till jobbet.

  


8.00 och vi har morgonsamling i klassen. Sjunger, högläsning, kollar almenacka och pratar om dagen och så....

  

9.00 är det rast. Alla i åldrarna 6-12år leker ute. Populärt nu är de isbanor som finns på kullen.

  


10.00 arbetar vi med året. Vårt årshjul vi tillverkat i fyra grupper sätts samman.

     

11.00 är det dags för lunch. Idag serverades pasta och köttfärsröra.

  

12.00 är det arbetspass i svenska. Sym writer är ett hjälpmedel för barn som automatiskt ger en bild till de ord de skriver så att de kan "läsa" som sina kamrater.

  

13.00 har barnen slutat. Jag hoppar in på fritids idag så att kolleger kan gå på möte.

  

14.00 är det skifte. Jag byter med kollegerna så de är i verksamheten och jag går på möte.

  

15.00 börjar vi bli klara. Vi har lagt upp engelskan för åk1-2 så att de olika klasserna har ungefär samma konstruktion.

  

16.oo har jag cyklat och hämtat Maja på dagis och vi har kommit hem. Vi hinner se solens strålar på tomten innan de försvinner bakom grannen.

  

17.00 har Filip kommit hem så vi sitter och äter middag.

  

18.00 får jag ett infall att åka och köpa en matta i stan.

  

19.00 ligger nya mattan på plats, Maja är ombytt och ska få välling o mysa framför tv:n.

  

20.00 sover Maja och jag bloggar och sitter litevid datorn.

  

21.oo är det soffhäng och tvtittande.

  

22.00 sover vi gott så vi är redo för en ny dag.


Ovido - Quiz & Flashcards