vi

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av vi - 23 februari 2010 21:32

Morgonen var lugn. Va ute och stimmade i snön, skottade och va en vända på tippen.


      


Just när vi kommit in i värmen igen började solen skina. Såå fint det var (trots att jag är astrött på vinter) Det var SOLEN som var underbar. Fotade tulpanerna och kände genast att det finns hopp för våren.


    


Filip fick hjälp av Mårten med att åka och köpa grejer till rummet. Det blev sista isoleringen, sista gipsskivorna och golvet. Stort tack Mårten!!


Filip stack o spelade tennis och Maja och jag skulle vila middag. Maja kände för att trötta ut sin mamma så det tog väl typ 2 timmar. Maja bara skojade, smet från sängen och var allmänt busig.


  


JAg erkänner att jag gav upp. Vi gick ner o hon slocknade i soffan....och jag också.


Stressade far hade två timmar att hjälpa oss idag. Stort tack! Vi bjöd på middag så kunde han sätta elen på plats så att vi kan göra klart rummet.


        

Av vi - 23 februari 2010 10:27

Första dagen på lovet. Jag isolerade den yttersta delen av nya golvet så det är klart för att lägga golvet sedan.

Vi körde sedan in till Mike, Rebecka o Elli. Fick god fika! Mums!


  


Vi stack sedan vidare till stan för att äta lunch. Mormor som jobbade hängde på. Raggmunkar bjöds det på idag.


Maja somnade gott i vagnen och Filip och jag gick en sväng på stan. Trevliga vårkläder hade kommit men knappast att vädret tillät det. Men kanske skulle passat på ändå....äh kommer fler dagar.


Körde inom o handlade lite mat och sedan hem för att mysa vid brasan.

Stack sedan och tränade. Hanna hängde på. Värsta elitidrottaren ju. Slängde på massa mer än jag!! ;)


Slocknade sedan i soffan. Kämpigt med lov;)

Ovido - Quiz & Flashcards