vi

Alla inlägg den 8 april 2010

Av vi - 8 april 2010 20:00

Då har torsdagen också passerat. En dag återstår av lovet.


Även idag blev det snickrat på morgonen. Vi satte de sista fyra takbrädorna  och sedan satte jag alla golvlister. Vilken jäkla tid allt det här tar. Alla lister och småfix tar längre tid än själva byggandet.

Nu är det fönsterbräda och målning av lister kvar. Ser ljuset nu ......


    


Självklart blev det vila i solstolen idag också. Underbart! Far kom förbi och "tittade"på diskmaskinen och självklart fungerar den perfekt nu.


Eftermiddagen kom och vi ville lämna stället. Vi stack inom Hanna och Norpan. Nu var även Everton hemma efter 3 år i Brasilien och Spannien. Trevlig liten pratstund! Maja var mest intresserad av Norpan.


    


Maja som suktat och provat de flesta cyklar den senaste tiden tyckte vi sedan skulle prova några fler. Vips så följde med en cykel hem. Maja var toppad! Vi brudar började monteringen. Fick sedan assistans av Hanna, Tilde och Mille. Kvällen fortsatte i cykelns tema och Maja cyklade sig nästan till sömns :)


  

  

  

  

Av vi - 8 april 2010 06:58

Underbart vårväder igår! Eftersom vi vaknar väldigt tidigt (05.30 igår) hade vi gott om tid inomhus igår innan vi ens kunde tänka tanken på att gå ut.


Vi startade dagen på bygghandeln och handlade det sista till rummet. När vi kom hem igen, sisådär 07.15 ha ha satte vi igång med lister. Jag hann sätta alla täcklister och ventilen samt två täcklister o ventil i Majas rum som aldrig blivit uppsatta. Sedan gick vi ut.

Så varmt och skönt! Filip skulle såga till  de två täckbrädorna till balkarna och Maja självklart hjälpa till.


  


Annars blev det skönt tomthäng på förmiddagen. Maja slängde mossa o gräs på Skorpan, som tog det hela med ro. Farbror Mårten kom ner och det grillades och avnjöts god lunch i solen. Grillad banan och glass till efterrätt var inte heller fel ;)


      


Maja slocknade gott i vagnen och jag och Filip sussade gott i solstolarna. Gött! Klockan var ett när vi vaknade. Mor, Maja och jag gick till Gunnar och åt mellanmål. (Filip städade huset) Jag skulle klippa Gunnar så det gjorde jag. Han blev vårfin och 10 år yngre :)


Filip stack och spela tennis och jag till besiktningen med bilen. Godkänd! ALltid lika skönt.

Middag fick jag o Maja hos mormor o morfar när jag klippt far. Även han blev vårfin.


Helt slut slängde vi oss i sofforna.

Ovido - Quiz & Flashcards