vi

Alla inlägg den 25 april 2010

Av vi - 25 april 2010 19:50

Helgen är över. Maja och Filip är där uppe och jag och Skorpan ligger här i soffan. Idag har det varit underbart väder. Har varit hemma i trädgården hela dagen. Så skönt så. Vi har cyklat, solat, lekt och förberett lunchen. Filip klippte gräset för första gången.


    


Mattias, Sabina, Gunnar och mina föräldrar kom över på grillunch. Nu känner man att det är på G, att sitta ute i solen, grilla och allt det där.


    


Vi fortsatte eftermiddagen också hemma. Bara njöt. Maja travade in till 3:an för att leka med William. Jag målade sista sidan på lekstugan (som jag inte orkade i fjol) samt två arbetsbockar som vi ska lägga betongskiva på och ha som planteringsbänk. Filip fick igång pumpen till utebevattningen och fick den att pumpa upp vatten i år igen (tack far för att du satte ihop den så vi fick tummarna loss)


Middag erbjöds hos mina föräldrar och visst tackade vi ja. Trötta, sega, rosiga om kinderna ska vi nu fortsätta denna softa dag i soffan med lite snacks (har glömt det hela helgen) och ladda batterierna. 2½ helvetesveckor framför oss på jobbet som bara ska tuggas igenom..... 

Av vi - 25 april 2010 07:59

Igår var det dags för kusin Emmas konfirmation. Vi skippade kyrkan för Maja sov då. Jag och Filip tog det lugnt i vars en solstol istället. Gött! Måste hinna andas också när det är helg.


På konfirmationen som firades hemma hos Mats o Anna var det liv i luckan. Toppenväder var det så vi glajade i solen uppe på terassen. Nice!


Bror Mattias, Sabina och far min.

  Lotta och Christian   Jag o kusin Hanna  

Maja misshandlar morfar

Konfirmanden och kusinen Emma

 

DJ och kusinen Julia

 

Maja är också med och skålar

 

Maja plattar håret lite i halvlek  

Min alldeles nya kusin Elsa i morbror Mats famn 

  

och så Filip.... 

   

30 personer, strålande sol och galej. Maja var i sitt esse och vi me. Stort tack och grattis säger vi till EMma som konfirmerades igår och fyller 15 idag.


Ovido - Quiz & Flashcards