vi

Alla inlägg under maj 2011

Av vi - 22 maj 2011 16:09

Kusin Ebba lekte med oss hela förmiddagen. De hade såå kul tillsammans. Att cykla är det bästa, speciellt med nya cyklar. Majas är inte ny, bara minirestaurerad. Mitt lilla snabbprojekt på några förmiddagar. Isärplockning, måla och ihopsättning.


           

På eftermiddagen kom Filip hem och svärföräldrarna. Jag hyrde släp och hämtade hem våra nya utemöbler. Yehaa! Ska lägga upp bilder sedan.

Det åts spätta med kikärtor i foliepaket. Inte jag dock, jag syndade.


 

Av vi - 19 maj 2011 19:28

Gymmet imorse med Ellen i vagnen efter att ha lämnat Maja på dagis. Tog det lugnare idag. Lite på crosstrainern och sedan mestadels på circular (styrketräning som kör igenom hela kroppen i ett snabbare tempo typ).


Nya grejerna kommit från minirodini. Maja modellerar som aldrig förr ;)


         

En jobbig eftermiddag har det varit idag och jag har fått dra rätt många djupa andetag för att inte gå upp i taket. Ellen är i förändringsfas med sömn och vakentid så nu vet man varken ut eller in. Bara att köpa läget och vänta på utvecklingssteg framåt. Maja har suktat efter uppmärksamhet hela eftermiddagen eftersom jag "bara" pratat med arbetskollegan Carola. Vi hade mycket att prata om inför kommande termin.

När Filip kom hem flydde jag till blomsterträdgården 30 minuter.


Mat och ro har det blivit idag. Kycklingdrumsticks med briegratinerade grönsaker.


   

Av vi - 18 maj 2011 20:35

Sommarkänslor börjar infinna sig och vad passar väl bättre än jordgubbar? Yummie


 

Vardagslunken är igång.....


   

Längtar efter roligare helgäventyr . . .

Av vi - 16 maj 2011 20:25

Imorse promenerade jag till gymmet igen med Ellen sovandes i vagnen. Körde attans på crosstrainern....vilket tog ut sin rätt.

Promenerade hem igen och typ dog. Blev yr och mådde illa. Kändes som om jag skulle tuppa av så jag höll mobilen nära mig. Har typ legat hela dagen så en wake up call att jag kanske ska skynda långsamt. Var ju bara 8 veckor sedan jag fick Ellen. Men attans va taggad jag var på gymmet, typ första gången på åravis.


 

Av vi - 15 maj 2011 19:51

Soft söndag idag. Maja diskade efter frukosten och hällde på vatten på pappas burk och drack gladeligen i köksfönstret, hoppas ingen såg.


 


Där muren en gång var hade det blivit ett hål som behövdes snickras igen. Idag var det dags. Materialet hade vi redan på inden så vi var snabbt igång. Grannarna kom in och lekte. Annica blev snickarsugen och ville briljera med sina kunskaper. En spik blev det. Bra jobbat Annica! :)


         

Maja bjöds på lunch så vi åt lite rester bara. En tripp till stan blev det sedan, inget speciellt utan mest tidsfördriv.

På eftermiddagen bjöd jag hem föräldrarna på en fika med scones och te. Första vita brödet denna vecka. En timme på gymmet blev det sedan. Skönt!

Av vi - 15 maj 2011 19:23

Det kändes konstigt att packa....inget. Kände mig så bar på något sätt och kändes hela tiden som jag glömt något. Jag och Hanna skulle till Malmö på shopping. Ellen och Maja skulle vara hemma med Filip så jag behövde verkligen inte tänka på något. Gött!


    


Vi var grymt effektiva och t.o.m åt i farten. Gällde att inte missa en endaste minut. Rätt bra shoppat blev det men som vanligt minst till mig och mest till kidsen. Hade kanske velat ha lite mer själv....segt i starten, visste inte vad jag var ute efter eftersom jag typ var ute efter ALLT .


         


 

Trötta i ben och huvud åkte vi hem igen. Tack för en härlig och trevlig dag Hanna och Tuva!

Av vi - 15 maj 2011 11:29

Solen gassade och hade alldeles för mycket kläder på mig. Inte klaga dock, gött med sol och värme.

Martina och Emilia kom och lekte med oss. Martina grävde också igenom lite gamla Majakläder. Perfekt med återvinning, 39 plagg tror jag hon införskaffade sig här.


   

Uteplatsen växer fram mer och mer och ska bli så härligt när den är klar och nya utemöblerna kan hämtas hem. Längtar. Har dock inte hittat de perfekta solsängarna än. Letar letar....


 

Av vi - 13 maj 2011 09:08

Nu går vi public igen......

Ovido - Quiz & Flashcards