vi

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av vi - 23 januari 2011 19:02

Lugn söndagsmorgon kom. Tog en sväng till stranden med farmor och farfar och sedan lite fika.


    


Hela dagen var en typisk söndag. Vi var sega och mest softade inomhus. Jag och Maja kollade igenom hennes gamla babykläder för att se vad vi hade osv. Det tyckte Maja var jätteskoj och vi organiserade i trådbackarna.


  




Klockan 16.00 var det dags för MAjas premiär på gympan. Hade uppvärmning hemma först till tonerna av "min ponny" och "Manboy" ;)


  


Hon älskade gympan och sa att hon ville göra det MER när vi skulle hem. Kul!


          


Av vi - 23 januari 2011 09:26

En bärsele har nu blivit införskaffad till bebisen. Stort tack mor och far!!


  

Av vi - 23 januari 2011 09:03

En ljus härlig lördag blev det. Vilken energi man får!

Jag, mor och Maja åkte till stan. Först lite olika ärenden och sedan bara flukta runt. Hämtade min telefon vars kamera inte fungerat (pga en simtur i havet i somras men det är ju inget man behöver tala om ;) De hade inte kunnat laga den så jag fick en ny. Ännu en bättre anledning att INTE tala om vad den hade varit med om ;)

Jag köpte nya skor till Maja också. Nu är ju våren på väg och då behövs det nytt på fötterna. Jag ville ha massor men känns inte riktigt lönt att handla nu när man är fet. Väntar tills bebben har kommit ut för då j..... Vi lunchade lite och åkte sedan hem. Tack för en mysig tur på stan mor!


    

Vi softade lite när vi kom hem och berättade att grannarna skulle komma på kvällen. Maja stod mer eller mindre och väntade tills dess....


  


Grannarna kom och vi hade en kväll i sommarens tecken. Det blev grillade revben och kyckling med pastasallad, salllad, vitlöksbröd och kalla såser. Längtar till sommaren kommer på riktigt.

Kidsen stimmade på och sedan slank det ner en fruktsallad. Vi softade resten av kvällen i soffan och kidsen tacklade av en efter en. Tack för en trevlig kväll!


 

         

Ovido - Quiz & Flashcards