vi

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av vi - 16 februari 2011 19:38

Kommit hem nu efter en liten minisemester ;) Filip som har varit på internat och övernattat med sin utbildning "Framtidens ledare" har äntligen kommit hem till oss igen.

Jag och Maja passade också på att ta minisemester.....500 meter bort. Mina föräldrar bor ju som bekant runt hörnet typ. P.g.a det så blir det ju liksom aldrig att man kommer hem och stannar över helgen osv. Igår begav vi oss därför dit med vårt pick och pack. Vi blev så där mysigt ompysslade och bortskämda som jag antar att alla som kommer hem till sina föräldrar blir. Det badades, serverades god middag, lång mysig snackekväll i soffan (med våfflor sylt och grädde) ja så soft och härligt att "bo" hemma. Vi kröp sedan ner till vårt eget lilla kyffe, jag och Maja. Maja bara sov och sov....vaknade inte ens innan jag skulle till jobbet. Hon fick sova kvar och jag lugnt äta frukost med föräldrarna. När jag skulle till jobbet hade hon ännu inte vaknat. Mor som är ledig onsdagar lovade lämna Maja på dagis så jag åkte till jobbet. Typiskt att man skulle till jobbet när hon för första gången sov så länge :)

Tackar mor o far för en jättemysig liten minisemester!


Nu är hela familjen hemma och samlad igen. Kvällen blir ung känner jag på mig. Två dagar kvar på jobbet nu bara. Känns nice. En veckas lov väntar och sedan föräldraledighet......längtar och väntar :)

Av vi - 16 februari 2011 19:25

Lite nedstämd.....bröllopet inställt. Förresten inte inställt, utan framflyttat ett år. Just nu känns det som samma sak.

Jag förstår ju varför vi måste skjuta fram det men är ju ändå självklart fruktansvärt besviken. Istället för alla fina små planer vi skulle smida framöver gäller det nu att avboka alla grejer. Inbjudningskorten får slängas, lokal, musik och vigselförättare får avbokas. Vigselringen jag just hittat som är undanlagd får jag "avboka". Min klänning är redan betald och den vill jag ju ha ändå, men inte lika kul at hämta ut den nu dock och ha den hängandes ett år. Men men......

Detta har alltså inget med mig och Filip att göra. Vi är lika "in love" och SKA gifta oss. Andra omständigheter (som jag FÖRSTÅR.... det är inte det) gör att vi skjuter på det ett år.


Ovido - Quiz & Flashcards