vi

Alla inlägg den 9 november 2008

Av vi - 9 november 2008 19:22


Fars dag var det ju idag. Majas present till sin pappa var att sova till 7.30 En bra present tycker vi. Vi köpte bullar och åt god söndagsfrukost.


Efter frukosten skulle Filips pappa Bertil komma och hjälpa till med den sista biten tak och eftersom det väsnas som attan promenerade jag och Maja till min far. Han fick en tröja samt en klippning a la Snoff. Vi tog sedan en lååång promenad i det härliga vädret, mor, far, Maja och jag.



Vi kom hem lagom till oväsendet hade upphört. Klockan var tolv och Inger kom med mat till oss. Perfekt! Maja och jag lekte lite till, Filip och Bertil snickrade två brädor till och Inger körde hem och vilade (lite krasslig)

När far och son var klara och inspekterat det goda dagsverket bytte vi roller och jag hoppade med glädje ut och målade taket (när Maja somnat målade vi båda två - vill bli klara!)



Maja och jag åkte sedan och handlade middag. Filip ville göra biffar så det behövdes lite grejor vi inte hade (ingredienser till en morotskaka slank också ner)

Vi käkade middag och alla tog sedan en härlig dusch så nu är vi trötta, mätta och rena. Teletubbies är på DVDn och Maja sitter i sin pyjamas och vinkar och ler till dem.

Ovido - Quiz & Flashcards