vi

Alla inlägg den 14 november 2008

Av vi - 14 november 2008 19:48


Fredag = sång, så även denna fredag.

 Lite efter nio var det dags att promenixa till sången. Det var grått, trist och regnigt men det var bara att traska på.

Vi sjöng på som vanligt, lite dans och rörelser också. Barnen kryper rundor, byter leksaker (och mammor) medans vi föräldrar sitter och skrålar på som attan. Tränar inför julspelet nu.....någon som har änglavingar att låna ut till Maja förresten?

Även denna fredag så stannade vi kvar för att fika och snacka.



Var hemma igen vid tolv och då kom min far och flytspacklade en liten svacka på betonggolvet (måste ju vara rakt och fint när Filip och jag lägger golvet på söndag) Fatta att det snart är klart!!! Lister, fönsterkarmar och golv...sedan är det klart!! Efter det kommer ju att lägga nytt golv i gamla vardagsrummet också men men....det gör vi ju på ett kick ;)



När Filip kom hem stack vi direkt in till Mio. Vi påminde oss om hur snygga våra nya soffor är samt spanade på soffbord och stolar. Mmmmm....blir nog bra det här....tillslut. Träffade mina föräldrar 5 minuter utanför Mio. Maja fick en fin tröja såhär på sin namnsdag (hon heter ju Maja Emilia Strandqvist) Tröjan var likadan som den jag köpte till mig själv igår på klubbkvällen så nu kan vi vara likadana, Maja och jag.


När vi kom hem åt vi en god tacogratäng och lekte en bra stund tillsammans alla tre uppe på Majas rum. Nu är det teletubbies som vanligt innan vår "vuxentid" börjar.


Ovido - Quiz & Flashcards