vi

Alla inlägg den 3 december 2008

Av vi - 3 december 2008 08:14

Onsdag


Dagen startade 05.00 yehaa! Vid nio gick vi  hem till Majas mormor och morfar och åt frukost. Gott!

Sedan somnade vi gott både Maja och jag i källaren, dock bara drygt ½timme. Sedan lekte vi lite. Spännande att traska runt i någon annans hem tyckte Maja.


Vid tolv skulle vi gå hem till Majas gammelmormor och äta lunch för jag skulle klippa Gunnar.

Vilket strålande väder det blev!! Självklart skulle Maja gå själv till gammelmormor (nja vi kom en bit sedan tröttnade hon).


 


Väl framme fick vi då lunch, jag klippte Gunnar och Maja lekte med gammelmormors alla gamla smycken och grejer (där var en hel del grejer). Innan vi gick fick vi en mysig adventsfika.


 


Maja och jag traskade till byn för att inhandla en present till lill-grannen. Bajsboken.... såå klockrent tyckte vi efter den omtalade egenskrivna bajssången som han gjort.

Vädret vände och de blev mörkt, blåsigt regnigt/snöigt och kallt som attan. Örrk


Ja sedan stannade vi inne i värmen. Far kom en timme och satte inklädnaden i dörröppningen, jag satte fönsterkarmar och fönsterfoder på de två sista fönsterna och Filip och Maja lekte. Nu är det verkligen INTE mycket kvar. Jag ska foga lite och sätta någon list till sedan................yehaa

Ovido - Quiz & Flashcards