vi

Alla inlägg den 22 december 2008

Av vi - 22 december 2008 22:12

22:a december.....det går bara inte att förstå. Vi var ute och gick i förmiddags och visst det blåste massor men solen sken och det var rätt ljummet. Marken var ju självklart bar, ingen snö här inte.


Jag målade vår nya trappa och sedan åkte vi för att handla vår tredjedel av julmaten. Det blir en hel del ändå. Ska bli kul och mysigt att ha julafton hemma hos oss. Filips föräldrar samt lillebror och mina föräldrar kommer också.


Sedan tog vi det lite lugnt. Filip tycket det var lite för lugnt och ville därför tjuvstarta med julgodiset. Han skulle göra sina chokladtryffel med smak av whiskey. Han var glad de första tio minuterna iallafall, sedan blev det surt ute i köket och den ena svordomen efter den andra hörde vi därifrån (ja Maja och jag hade vid det laget avlägsnat oss från ilskans centrum) Hörde sedan hur han diskade av allting och så.....var det slut med det. Bättre lycka imorgon när vi gör resten!


Jag fixade till mig och cyklade till mina föräldrar för att hjälpa till med förberedelserna inför min mormors 78 års kalas. Vi blev såå glada över att hon fick permission och kunde komma hem till sitt kalas. You go girl!!

Vid sex kom alla och käkade gott och hade det trevligt.  Maja som var enda barnet var i sitt esse och fick alla uppmärksamhet, skönt att hon inte är rädd för folk. Det slutade i lagom tid för mormor hade ju en tid att passa när hon skulle tillbaka. Hoppas du sover gott inatt mormor. Stort GRATTIS!!



Ovido - Quiz & Flashcards