vi

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av vi - 9 augusti 2010 16:02

I slutet av föregående blogginlägg meddelar Sofie att jag "nog flikar in ett blogginlägg" om kvällen på trean...

Och visst kan jag göra det men kan inte på något sätt garantera att det jag skriver är en korrekt beskrivning av vad som verkligen hände, så läs med en nypa salt och en stor portion sunt förnuft!


Värden, Peter "Champagne" Aronsson, tillika strateg, arrangör och kock hade styrt upp en på pappret helt strålande dag. Pojkarna som spelar golf samlades vid lunch på byns golfbana och slog lite bollar. Vi som inte tycker om att förstöra en trevlig promenad stannade helt enkelt hemma och laddade för kvällens äventyr. Och vilket äventyr det blev!


Sällan har ett så generöst och övermäktigt mottagande mött en gäst så som när 18 grabbar i sina bästa år stövlat in på trean. Det bjöds på kött, potatis, öl, vin, sprit, whisky och mycket mer...


    


Efter 18 tändpåsar, 3liter tändvätska och 1 dunk bensin lyckades Peter få grillen i dugligt skick lagom till att regnet drar in över oss. Ett gäng fruntimmer hade antagligen drabbats av panik men på given order flyttade vi helt sonika in. Festen forstatte och Peter beslutade att delegera grillningen, klokt beslut, till "Grävar-Ola". "Grävar-Ola" skötte sin uppgift på det bästa av sätt och vi kunde avnjuta en strålande måltid.


     


En måltid som skulle efterföljas av dryck i alla de slag. Lagom, ett ord som är ganska passande i detta sammanhang då det i stort sett kan innebära vad som helst, runda under fötterna begav vi oss till byns danspalats...


Här övas det för fullt på kvällens moves innan utgång....vissa moves mer eller mindre användbara.



          


Väl där hade en av pojkarna, P-son, ordnat med bord och skumpa o grejer. Fin kille den där P-son! Resten av kvällen kan väl som summeras som ett ända långt segertåg och total dominans både på dansgolv som i baren! Bilder som bifogas tittas på eget bevåg och bloggaren tar inget som helst ansvar för framtida lidande och mardrömmar!


    


Stort tack till värden Peter (som, hårt hållen av frugan, duktigt städade och fejade i köket allt eftersom kvällen fortskred) o alla andra som var med och gjorde kvällen fantastisk!

Av vi - 9 augusti 2010 15:20

Måndag och alltså snart bara två dagars semester kvar. Vädret har varit sådär så dagarna har liksom bara rullat på. Vet egentligen inte vad som hänt. Handikappad utan bilderna i mobilen. De hjälper en annars att minnas. Vet också att det läses inte så mycket i bloggen om där inte är bilder, så varför blogga då liksom :)


Maja har lekt med Tilde iallafall, någon dag. På en liten stund hann de med mycket, både inne och ute. Tilde som "alltid" får pannkakor här meddelade att idag fick hon också äta pannkakor hade hennes mamma sagt. Ha ha ;) Idag blev det dock ingen lunch ihop. Pappa Björn kom och hämtade hem Tilde innan dess. Nu missade hon makaronstuvning och biffar (ja vi äter annat också)


På kvällen körde vi till farmor o farfar på grillat. Gott gott!


I fredags var detta tror jag nog. I lördags var det dags för det omtalade grabbdygnet. Det skulle spelas golf på dagen och sedan festas hela natten. Filip tackade artigt nej till golfen. Vi stannade till hos Frida o Markus och tittade på när de åt frukost ;) Cyklade sedan vidare till byn, mötte upp Martina och Emilia, handlade fika med oss till lekplatsen och satte oss där. FLickorna hade inte tid att fika utan lekte på. Knappt vi heller. Vi hade mycket att snacka om, va ju så längesedan. (Ser framemot många mörka höstpromenader med prat) Filip passade på att vila på en parkbänk i solen.


När vi kom hem somnade jag som en stock och när jag vaknade var det Filips tur att sova. Ha ha semester det!

Filip avlägsnade sig sedan till de 17 grabbarna på trean. Ååååå va jag skulle vilja varit en fluga på väggen där inne.

Annica och Oliver kom hit och klämde en pizza med mig och Maja. MAja somnade tidigt och jag slappade i soffan.


Söndagen kom och jag var beredd på att jag skulle fly fältet med Maja för att Filip nog inte skulle vara vid så bra vigör. Mycket riktigt! På natten fick jag t.o.m bädda extrasängen där nere med tillhörande skål bredvid :)

Jag och Maja stack till mormor o morfar. Regnet öste ner så inte blev det "barnens dag". Det blev Ikea. En riktigt mysig regnig söndag med mina föräldrar! Love it! Vi var hemma strax efter fyra och då vara Filip normal igen. Fick kolla lite bilder från kvällen innan och.......Filip fliker nog in ett eget blogginlägg om kvällen tror jag.


Ovido - Quiz & Flashcards