vi

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av vi - 31 augusti 2010 16:44

Maja ser grannen Alfred från köket.

- Jag leka med Alfred.

- Du kan springa ut och prata med honom.

Maja öppnar fönsterdörren och kallar på Alfred. Men Alfred hör inte.

- Du får gå ut och bort till staketet så han hör dig.

- Åh helvete!


Ja inte trodde jag det skulle börja nu ;)


En annan incident idag:

Vi kom hem från dagis och jag gick ner från källartrappan med min väska och Majas extrakläder under andra armen. Maja stod överst på trappan. Jag såg att jag tappat hennes kofta på översta trappsteget.

- Maja du tar koftan. Jag tappade den.

- Den, säger Maja och pekar.

- Ja kan du ta den till mamma, jag tappade den.

MAja böjer sig ner ända till marken men ångrar sig sedan.

-Jag kan inte ta den osså, har väskan full. Det är tungt. (maja stod och höll i sin "låtsasväska" och demonstrerade hur tung den var precis som mamma ofta gör när hon tycker att Maja ska bära något för mamma bär så mycket) hahaha

Ovido - Quiz & Flashcards