vi

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av vi - 22 augusti 2010 17:05

Hösten kom snabbt. Sitter här i soffan med Maja. Vi kollar på Tummelisa och regnet fullkomligt öser ner utanför. Filip lagar mat - biffar och stuvade makaroner. Yummie!


Första arbetsveckan över. Barnen började i torsdags och det gick jättebra! Jag jobbar ju i  en F-2 så 8-10 nya barn får vi varje år. Verkar vara en snäll grupp.

Jag har nu gått upp till heltid så inga lediga fredagar längre för min del. Ska nog överleva......hoppas jag.


Kvällarna går åt till att laga mat, äta mat, vila, leka, natta och slappa i soffan. Händer inte så mycket intressant för bloggen alltså;) Den stora grejen med veckan har väl varit träden. 4 träd fälldes, 4 jätteträd. Ser helt annorlunda ut nu på vår gata. Vi grannar hade gått ihop om samma fällare och vips så var alla träd nere. Så ljust det blev....nu ska vi bara fundera ut va vi ska plantera;)


Denna helgen blev det en tripp till stan för att inhandla lite nya krukor och blommor. Först och främst i nya sovrummet. Saknas bara en mysig lampa i fönstret, ja och en tavla och en tv och en herrbetjänt ;) Tavlan ska jag klicka hem, herrbetjänten har jag köpt av BJörn och den slipade jag igår så den ska svartbetsas....så nu är det alltså lampan och tv:n kvar. Tv:n är absolut inget måste. Har aldrig gillat att kolla tv i sängen. Så det får bli när man har överflöd av pengar ;)ha ha ha

Igår när jag slipade ( ja jag och MAja alltså) herrbetjänten hade vi en hederlig pyseldag. Filip bar in ved i garaget och pysslade med allt möjligt. Jag satte upp listerna runt sovrumsfönstret och målade dem. Det rullade på.


Idag ville farmor o farfar ha lilla Maja med ut i skogen så Filip lämnade henne där. Jag städade huset och tvättade. Filip tränade och handlade inför veckan. Sedan tog vi en lång paus i soffan och bara slappade. Gött det!

Maja kom hem och det var dags för kalas. Bror Per fyllde 39 och bjöd på kaffekalas. Idag var Maja lite blyg och roade sig mest själv på Herthas rum med hennes klänningar. Vi andra åt massor av goda kakor och tårta. Tack tack o grattis!


    


    

Ovido - Quiz & Flashcards