vi

Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Spyor, trasiga möbler och folk som lämnade festen....

Av vi - 31 december 2008 10:00

Nyårsafton idag. Det är sådana här dagar som man nästan givet börjar tänka på...vad gjorde jag denna dag för ett år sedan? Hur såg mitt liv ut då?


Ja för exakt ett år sedan var jag höggravid. Vi hade inget speciellt bestämt inför kvällen utan hade högsta beredskap eftersom Maja väntades komma detta magiska datum. Vid tolvslaget låg vi uppe i vårt sovrum och lyssnade på alla nyårsraketer och tittade på ljusspelet utanför fönstret. Vi konstaterade att vår bebis skulle bli en 08:a. Kanske lika bra det.



Sedan den dagen har det gått exakt ett år och en hel del har hänt.

Maja tittade äntligen ut den 6:e januari, det underbaraste som finns. Ja allt som hänt kring henne under detta året kan man ju skriva en bok om, och det tänker jag inte gör. Men mycket har hänt!

Hemma har vi gjort en tillbyggnad, nytt golv i gamla vardagsrummet, uppfart, staket, nytt tak och Majas rum. Phu!! Lite lugnare nu kanske...ett nyårslöfte...nej det vågar vi oss inte på.

Jag har varit mammaledig hela 2008, hela 2008 har jag mer eller mindre tillbringat i vårt vardagsrum...usch det lät tragiskt...strunt i det.

Summa sumarium så har det hänt MYCKET 2008 och med vår dotters födelse i spetsen kommer vi minnas detta som ett fantastiskt år.


Idag var det fest på G. Våra vänner Mike, Rebecka  och Elli, Martin, Martina och Emilia, Per, Mia och Malte och Marcus, Annika och Albin o Oliver var inbjudna att fira in det nya året med oss.

Klockan halv fem började de droppa in.


 Mike, Rebecka och Elli ansvarade för förrätten och det bjöds på (ska försöka beskriva det men kocken får ursäkta om jag inte kan de fina namnen) toast med chevreost... toppad med knaprig bacon, ruccola och parmaskinka. Överst lite flytande honung ringlat.




Till huvudrätt bjöd jag och filip ju på marinerad fläskfilé (soltorkade tomater, basilika, balsamvinäger) med potatisgratäng och tillbehörsgruppen (per och Mia) bjöd på bearnaisesås, kantarellsås samt sallad.


De två ettåringarna gick och lade sig....till en början...Maja och Emilia skrek lite om varandra och  när Maja vaknade så spydde hon ner hela sig och sängen. Bara att starta projekt sanering! Grannarna med lilla Oliver 6 dagar tog inga chanser utan sprang in till sig.

Barnen somnade mirakulöst om och vi som var kvar mumsade på efterräten. Det var Martin och Martina som bjöd på vit chokladmousse med hallongrädde och en hederlig kladdekaka om det andra inte skulle falla oss i smaken.


Maja och Emilia fortsatte att gnälla lite då och då och tillslut var båda vakna och nere hos oss. Vi hade vid detta laget börjat spela spel och satt mest och softade framför klassikern Yrrol. Maja var lite tagen och satt mest och mös. Då och då skrek hon till, lilla stackarn hade såå ont i magen. Så spänd i den lilla magen.


Det magiska tolvslaget kom och de flesta sprang ut för att tända eld på Marcus och Annicas raketer (ingen skymt av raketansvarige). Vi tittade på inifrån tillbygget (varmt och skönt) och det skålades och pussades och fotograferades.



Efter grand finale packade folk ihop sina saker och började droppa av. Jag, Filip och Maja var inte sena att krypa till kojs. Första natten på det nya året....hur skulle den bli?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards